Evaluation of the Quality of History and Civics Textbooks by Pupils at the Second Level of Elementary Schools and Secondary Schools
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F22%3A73617548" target="_blank" >RIV/61989592:15410/22:73617548 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/mmk_2022.pdf" target="_blank" >https://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/mmk_2022.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Hodnocení kvality učebnic dějepisu a občanské nauky žáky na druhém stupni základních škol a středních školách
Original language description
Učebnice jsou chápány jako základní materiální didaktický prostředek, jedná se o učební texty přizpůsobené potřebám žáků dle typu školy, ročníku a předmětu (Maňák & Švec, 2003). Práce s učebnicí představuje dodnes hojně užívanou výukovou metodu, nabízející baterii učebních úloh, jimiž lze probírané učivo nabýt, procvičit, hlouběji pochopit, aplikovat a evaluovat. V příspěvku je diskutována role učebnic při vyučování dějepisu a občanské nauky na druhém stupni základních škol a školách středních, a představen design kvantitativního výzkumu, který byl realizován na několika základních a středních školách v České republice.
Czech name
Hodnocení kvality učebnic dějepisu a občanské nauky žáky na druhém stupni základních škol a středních školách
Czech description
Učebnice jsou chápány jako základní materiální didaktický prostředek, jedná se o učební texty přizpůsobené potřebám žáků dle typu školy, ročníku a předmětu (Maňák & Švec, 2003). Práce s učebnicí představuje dodnes hojně užívanou výukovou metodu, nabízející baterii učebních úloh, jimiž lze probírané učivo nabýt, procvičit, hlouběji pochopit, aplikovat a evaluovat. V příspěvku je diskutována role učebnic při vyučování dějepisu a občanské nauky na druhém stupni základních škol a školách středních, a představen design kvantitativního výzkumu, který byl realizován na několika základních a středních školách v České republice.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Recenzovaný sborník příspěvků z Mezinárodní Masarykovy konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2022
ISBN
978-80-87952-37-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
8
Pages from-to
812-819
Publisher name
Magnanimitas
Place of publication
Hradec Králové
Event location
Hradec Králové
Event date
Jan 5, 2023
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—