kindergarten, preschool education, pedagogical diagnosis, child, teacher.
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F22%3A73618163" target="_blank" >RIV/61989592:15410/22:73618163 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/Minova3" target="_blank" >https://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/Minova3</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Česká mateřská škola na cestě k vytvoření a k rozvoji otevřeného vzdělávacího systému
Original language description
Předložená studie je stručnou rekapitulací vývoje institucionální předškolní výchovy v podmínkách české mateřské školy. Blíže se zabývá současnými otázkami předškolního vzdělávání z pohledu vybraných mezinárodních ukazatelů, kde se autorky věnují analýzám a jejich výsledkům a poukazují na pozitiva, ale i negativa, s nimiž se učitelé českých mateřských škol v současnosti potýkají. V dané návaznosti je čtenář seznámený s online nástrojem, který vznikl jako reakce na přetrvávající problémy, a to se snahou reagovat na potřeby praxe v oblasti pedagogické diagnostiky. Online aplikaci vytvořil a ověřil výzkumný tým na PdF UP v Olomouci. Nástroj má pomoci nejenom učitelům v praxi, ale i studentům, kteří se na profesi učitele teprve připravují. Studie je současně vzpomínkou na prof. Marii Podhájeckou, která celý svůj profesní život věnovala předškolní výchově.
Czech name
Česká mateřská škola na cestě k vytvoření a k rozvoji otevřeného vzdělávacího systému
Czech description
Předložená studie je stručnou rekapitulací vývoje institucionální předškolní výchovy v podmínkách české mateřské školy. Blíže se zabývá současnými otázkami předškolního vzdělávání z pohledu vybraných mezinárodních ukazatelů, kde se autorky věnují analýzám a jejich výsledkům a poukazují na pozitiva, ale i negativa, s nimiž se učitelé českých mateřských škol v současnosti potýkají. V dané návaznosti je čtenář seznámený s online nástrojem, který vznikl jako reakce na přetrvávající problémy, a to se snahou reagovat na potřeby praxe v oblasti pedagogické diagnostiky. Online aplikaci vytvořil a ověřil výzkumný tým na PdF UP v Olomouci. Nástroj má pomoci nejenom učitelům v praxi, ale i studentům, kteří se na profesi učitele teprve připravují. Studie je současně vzpomínkou na prof. Marii Podhájeckou, která celý svůj profesní život věnovala předškolní výchově.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Kontext dinezie preprimárnej edukacie
ISBN
978-80-555-3039-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
11
Pages from-to
49-59
Publisher name
neuveden
Place of publication
Prešov
Event location
PDf Prešovské univerzity v Prešově
Event date
Nov 4, 2022
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—