Do the Internships of Social Work Students Contribute to Their Professional Identity?
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F22%3A73623820" target="_blank" >RIV/61989592:15410/22:73623820 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://e-pedagogium.upol.cz/artkey/epd-202104-0002_prispiva-odborna-praxe-studentu-oboru-socialni-prace-k-jejich-profesni-identite.php" target="_blank" >https://e-pedagogium.upol.cz/artkey/epd-202104-0002_prispiva-odborna-praxe-studentu-oboru-socialni-prace-k-jejich-profesni-identite.php</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/epd.2022.001" target="_blank" >10.5507/epd.2022.001</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Přispívá odborná praxe studentů oboru sociální práce k jejich profesní identitě?
Original language description
ext se zabývá aktuálním tématem profesní identity sociálních pracovníků se zaměřením na fázi formování profesní identity během pregraduálního studia. Článek hledá odpověď na otázku: Jak studenti třetího ročníku (vyššího odborného a bakalářského stupně studia) interpretují svou profesní identitu po absolvování dvouměsíční praxe? Tato otázka předpokládá, že pracovní zkušenost studentů přispívá k formování jejich profesní identity. Článek se zaměřuje na význam praktické přípravy během studia v procesu formování profesní identity budoucích sociálních pracovníků. Hlavním tématem teoretické části studie je identita jako výchozí koncept pro pochopení profesní (osobní) identity, která hraje významnou roli na počátku profesního rozvoje vzdělávací instituce. Předmětem empirické části práce je hledání odpovědi na hlavní výzkumnou otázku: Jak studenty ovlivňuje dvouměsíční praxe ve třetím ročníku studia v jejich pojetí profesní identity? Jinými slovy, jak se ze studenta stává sociální pracovník, který chápe svou profesní identitu a její význam při zvládání praktických nároků profese sociální práce? Článek reaguje na měnící se potřeby a inovace v terciárním vzdělávání studentů sociální práce i na požadavky praxe sociální práce (zaměstnavatelů), která volá po změně profesní přípravy budoucích sociálních pracovníků v kontextu měnících se podmínek výkonu sociální práce a sociálních služeb, a to jak v teoretické, tak praktické přípravě. Praktická příprava vyžaduje flexibilní, kreativní a adaptabilní sociální pracovníky, u nichž ukotvená profesní identita může pomoci zvládat vysoké pracovní nároky a vést ke zvýšení odolnosti při zvládání požadavků praxe.
Czech name
Přispívá odborná praxe studentů oboru sociální práce k jejich profesní identitě?
Czech description
ext se zabývá aktuálním tématem profesní identity sociálních pracovníků se zaměřením na fázi formování profesní identity během pregraduálního studia. Článek hledá odpověď na otázku: Jak studenti třetího ročníku (vyššího odborného a bakalářského stupně studia) interpretují svou profesní identitu po absolvování dvouměsíční praxe? Tato otázka předpokládá, že pracovní zkušenost studentů přispívá k formování jejich profesní identity. Článek se zaměřuje na význam praktické přípravy během studia v procesu formování profesní identity budoucích sociálních pracovníků. Hlavním tématem teoretické části studie je identita jako výchozí koncept pro pochopení profesní (osobní) identity, která hraje významnou roli na počátku profesního rozvoje vzdělávací instituce. Předmětem empirické části práce je hledání odpovědi na hlavní výzkumnou otázku: Jak studenty ovlivňuje dvouměsíční praxe ve třetím ročníku studia v jejich pojetí profesní identity? Jinými slovy, jak se ze studenta stává sociální pracovník, který chápe svou profesní identitu a její význam při zvládání praktických nároků profese sociální práce? Článek reaguje na měnící se potřeby a inovace v terciárním vzdělávání studentů sociální práce i na požadavky praxe sociální práce (zaměstnavatelů), která volá po změně profesní přípravy budoucích sociálních pracovníků v kontextu měnících se podmínek výkonu sociální práce a sociálních služeb, a to jak v teoretické, tak praktické přípravě. Praktická příprava vyžaduje flexibilní, kreativní a adaptabilní sociální pracovníky, u nichž ukotvená profesní identita může pomoci zvládat vysoké pracovní nároky a vést ke zvýšení odolnosti při zvládání požadavků praxe.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
e-PEDAGOGIUM, nezávislý odborný časopis pro interdisciplinární výzkum v pedagogice
ISSN
1213-7758
e-ISSN
1213-7499
Volume of the periodical
21
Issue of the periodical within the volume
4
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
21
Pages from-to
23-43
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—