All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Do the Internships of Social Work Students Contribute to Their Professional Identity?

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F22%3A73623820" target="_blank" >RIV/61989592:15410/22:73623820 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://e-pedagogium.upol.cz/artkey/epd-202104-0002_prispiva-odborna-praxe-studentu-oboru-socialni-prace-k-jejich-profesni-identite.php" target="_blank" >https://e-pedagogium.upol.cz/artkey/epd-202104-0002_prispiva-odborna-praxe-studentu-oboru-socialni-prace-k-jejich-profesni-identite.php</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/epd.2022.001" target="_blank" >10.5507/epd.2022.001</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Přispívá odborná praxe studentů oboru sociální práce k jejich profesní identitě?

  • Original language description

    ext se zabývá aktuálním tématem profesní identity sociálních pracovníků se zaměřením na fázi formování profesní identity během pregraduálního studia. Článek hledá odpověď na otázku: Jak studenti třetího ročníku (vyššího odborného a bakalářského stupně studia) interpretují svou profesní identitu po absolvování dvouměsíční praxe? Tato otázka předpokládá, že pracovní zkušenost studentů přispívá k formování jejich profesní identity. Článek se zaměřuje na význam praktické přípravy během studia v procesu formování profesní identity budoucích sociálních pracovníků. Hlavním tématem teoretické části studie je identita jako výchozí koncept pro pochopení profesní (osobní) identity, která hraje významnou roli na počátku profesního rozvoje vzdělávací instituce. Předmětem empirické části práce je hledání odpovědi na hlavní výzkumnou otázku: Jak studenty ovlivňuje dvouměsíční praxe ve třetím ročníku studia v jejich pojetí profesní identity? Jinými slovy, jak se ze studenta stává sociální pracovník, který chápe svou profesní identitu a její význam při zvládání praktických nároků profese sociální práce? Článek reaguje na měnící se potřeby a inovace v terciárním vzdělávání studentů sociální práce i na požadavky praxe sociální práce (zaměstnavatelů), která volá po změně profesní přípravy budoucích sociálních pracovníků v kontextu měnících se podmínek výkonu sociální práce a sociálních služeb, a to jak v teoretické, tak praktické přípravě. Praktická příprava vyžaduje flexibilní, kreativní a adaptabilní sociální pracovníky, u nichž ukotvená profesní identita může pomoci zvládat vysoké pracovní nároky a vést ke zvýšení odolnosti při zvládání požadavků praxe.

  • Czech name

    Přispívá odborná praxe studentů oboru sociální práce k jejich profesní identitě?

  • Czech description

    ext se zabývá aktuálním tématem profesní identity sociálních pracovníků se zaměřením na fázi formování profesní identity během pregraduálního studia. Článek hledá odpověď na otázku: Jak studenti třetího ročníku (vyššího odborného a bakalářského stupně studia) interpretují svou profesní identitu po absolvování dvouměsíční praxe? Tato otázka předpokládá, že pracovní zkušenost studentů přispívá k formování jejich profesní identity. Článek se zaměřuje na význam praktické přípravy během studia v procesu formování profesní identity budoucích sociálních pracovníků. Hlavním tématem teoretické části studie je identita jako výchozí koncept pro pochopení profesní (osobní) identity, která hraje významnou roli na počátku profesního rozvoje vzdělávací instituce. Předmětem empirické části práce je hledání odpovědi na hlavní výzkumnou otázku: Jak studenty ovlivňuje dvouměsíční praxe ve třetím ročníku studia v jejich pojetí profesní identity? Jinými slovy, jak se ze studenta stává sociální pracovník, který chápe svou profesní identitu a její význam při zvládání praktických nároků profese sociální práce? Článek reaguje na měnící se potřeby a inovace v terciárním vzdělávání studentů sociální práce i na požadavky praxe sociální práce (zaměstnavatelů), která volá po změně profesní přípravy budoucích sociálních pracovníků v kontextu měnících se podmínek výkonu sociální práce a sociálních služeb, a to jak v teoretické, tak praktické přípravě. Praktická příprava vyžaduje flexibilní, kreativní a adaptabilní sociální pracovníky, u nichž ukotvená profesní identita může pomoci zvládat vysoké pracovní nároky a vést ke zvýšení odolnosti při zvládání požadavků praxe.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    e-PEDAGOGIUM, nezávislý odborný časopis pro interdisciplinární výzkum v pedagogice

  • ISSN

    1213-7758

  • e-ISSN

    1213-7499

  • Volume of the periodical

    21

  • Issue of the periodical within the volume

    4

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    21

  • Pages from-to

    23-43

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database