The Current State of Social Pedagogy in Practice and its Relationship to Social Work
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F23%3A73620744" target="_blank" >RIV/61989592:15410/23:73620744 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://soced.cz/wp-content/uploads/2023/04/SocEd_11(1)_2023.pdf" target="_blank" >https://soced.cz/wp-content/uploads/2023/04/SocEd_11(1)_2023.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Současný stav sociální pedagogiky v praxi a její vztah k sociální práci
Original language description
Současná společnost je v aktuální době na pokraji nových a nelehkých výzev. Pandemie koronaviru, sociální a ekonomická krize, energetická krize, palčivé ekologické otázky, rozvoj techniky či umělé inteligence a s tím související kybernetická rizika, bezpečnostní rizika plynoucí z války na Ukrajině či prohlubování chudoby – to vše má vliv na aktuální rozpoložení českého vzdělávacího systému a duševního zdraví žáků, pedagogů, rodičů a ostatně celé společnosti. Je nám známo, že takovéto krize výrazně ovlivňují míru extremismu a špatné duševní zdraví, a to nejen u dospělé populace, ale i u dětí a mladistvých. To se pak může ve školách projevovat různými excesy a podněcováním k realizaci nebezpečných výzev ve zvýšené míře. Na to je třeba flexibilně reagovat, většina škol toho však není schopna. Pomoci přečkat náročné období může pozice sociálního pedagoga, což se v současné době potvrzuje již na více než stovce českých škol.
Czech name
Současný stav sociální pedagogiky v praxi a její vztah k sociální práci
Czech description
Současná společnost je v aktuální době na pokraji nových a nelehkých výzev. Pandemie koronaviru, sociální a ekonomická krize, energetická krize, palčivé ekologické otázky, rozvoj techniky či umělé inteligence a s tím související kybernetická rizika, bezpečnostní rizika plynoucí z války na Ukrajině či prohlubování chudoby – to vše má vliv na aktuální rozpoložení českého vzdělávacího systému a duševního zdraví žáků, pedagogů, rodičů a ostatně celé společnosti. Je nám známo, že takovéto krize výrazně ovlivňují míru extremismu a špatné duševní zdraví, a to nejen u dospělé populace, ale i u dětí a mladistvých. To se pak může ve školách projevovat různými excesy a podněcováním k realizaci nebezpečných výzev ve zvýšené míře. Na to je třeba flexibilně reagovat, většina škol toho však není schopna. Pomoci přečkat náročné období může pozice sociálního pedagoga, což se v současné době potvrzuje již na více než stovce českých škol.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Sociální pedagogika
ISSN
1805-8825
e-ISSN
—
Volume of the periodical
11
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
7
Pages from-to
22-28
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—