All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Martina Skala´s Artistic Work in the Context of Intentional Literature

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F24%3A73625370" target="_blank" >RIV/61989592:15410/24:73625370 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://pressto.amu.edu.pl/index.php/bo/article/view/44338" target="_blank" >https://pressto.amu.edu.pl/index.php/bo/article/view/44338</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14746/bo.2024.2.8" target="_blank" >10.14746/bo.2024.2.8</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Umělecká tvorba Martiny Skaly v kontextu intencionální literatury

  • Original language description

    V příspěvku se věnujeme umělecké tvorbě české spisovatelky žijící ve Spojených státech amerických, Martiny Skaly. Analyzovali jsme veškerou její intencionální tvorbu, která byla vydána v České republice: sérii příběhů o Stradu a Variovi (2002; 2003; 2004; 2005; 2010) publikaci Medvídek Kuma: nevšední putování na severní pól (2009), knihu My name is Čičák (2019) a vyprávění s názvem Cesta praštěné slepice za štěstím (2020). Zaměřili jsme se rovněž na publikace, které Skala pouze ilustrovala. Záměrem příspěvku je zaplnit prázdné místo v kritické reflexi tvorby MartinySkaly pro děti, a tím podnítit další diskusi o jejím možném přínosu pro rozvoj současné literatury pro děti a mládež. Domníváme se, že didaktický potenciál analyzovaných děl je značný, a to v rámci všech aspektů souvisejících s upevňováním dovednosti čtení u začínajících čtenářů, ale i v těch spjatých s počátky dětského čtenářství (například budování vztahu ke knize u předčtenářů).

  • Czech name

    Umělecká tvorba Martiny Skaly v kontextu intencionální literatury

  • Czech description

    V příspěvku se věnujeme umělecké tvorbě české spisovatelky žijící ve Spojených státech amerických, Martiny Skaly. Analyzovali jsme veškerou její intencionální tvorbu, která byla vydána v České republice: sérii příběhů o Stradu a Variovi (2002; 2003; 2004; 2005; 2010) publikaci Medvídek Kuma: nevšední putování na severní pól (2009), knihu My name is Čičák (2019) a vyprávění s názvem Cesta praštěné slepice za štěstím (2020). Zaměřili jsme se rovněž na publikace, které Skala pouze ilustrovala. Záměrem příspěvku je zaplnit prázdné místo v kritické reflexi tvorby MartinySkaly pro děti, a tím podnítit další diskusi o jejím možném přínosu pro rozvoj současné literatury pro děti a mládež. Domníváme se, že didaktický potenciál analyzovaných děl je značný, a to v rámci všech aspektů souvisejících s upevňováním dovednosti čtení u začínajících čtenářů, ale i v těch spjatých s počátky dětského čtenářství (například budování vztahu ke knize u předčtenářů).

Classification

  • Type

    J<sub>SC</sub> - Article in a specialist periodical, which is included in the SCOPUS database

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60204 - General literature studies

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2024

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Bohemistyka

  • ISSN

    1642-9893

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    24

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    PL - POLAND

  • Number of pages

    15

  • Pages from-to

    253-267

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database

    2-s2.0-85204294362