3D Printing and Imagination in the Education of Blind and Partially Sighted Pupils
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F24%3A73627375" target="_blank" >RIV/61989592:15410/24:73627375 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/61989592:15310/24:73627375
Result on the web
<a href="http://pages.pedf.cuni.cz/specpeda/" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/specpeda/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
3D tisk a představivost ve vzdělávání žáků nevidomých a slabozrakých
Original language description
3D tisk je moderním způsobem, jak nám představit objekty, které bychom jinak nemohli vnímat, protože jsou daleko, příliš velké, rozsáhlé či objemné, nebo jsou zcela nedostupné, resp. nepřístupné. Vlastnost 3D tisku, která je blízká skupině osob intaktních, poté přináší skupině osob s těžkým zrakovým postižením možnost kompenzace ztráty zrakovéhovnímání a možnost vnímat objekty, které nemohou obsáhnout zrakem. Kompenzační možnosti 3D tisku jsou aktuálně umožněny i fi nanční dostupností tohoto řešení ztvárnění objektu, jeho rozšířeností i aplikačními možnostmi nejen do volnočasových aktivit, ale také do aktivit vzdělávacích či výchovných. Na následujících řádcích budou shrnuty možnosti využití 3D tisku během rozvoje prostorových a matematických dovedností jedince s těžkým zrakovým postižením. Příspěvek v sobě zahrnuje jak výstupy projektů spolufinancovaných TAČR - TL01000507 Rozvoj samostatného pohybu prostřednictvím taktilně-auditivních prostředků a TL03000679 Redukce informačního defi citu a rozvoj představivosti osob se zrakovým postižením prostřednictvím 3D modelů s auditivními prvky, tak zkušenosti autorek s praktickým 3D tiskem.
Czech name
3D tisk a představivost ve vzdělávání žáků nevidomých a slabozrakých
Czech description
3D tisk je moderním způsobem, jak nám představit objekty, které bychom jinak nemohli vnímat, protože jsou daleko, příliš velké, rozsáhlé či objemné, nebo jsou zcela nedostupné, resp. nepřístupné. Vlastnost 3D tisku, která je blízká skupině osob intaktních, poté přináší skupině osob s těžkým zrakovým postižením možnost kompenzace ztráty zrakovéhovnímání a možnost vnímat objekty, které nemohou obsáhnout zrakem. Kompenzační možnosti 3D tisku jsou aktuálně umožněny i fi nanční dostupností tohoto řešení ztvárnění objektu, jeho rozšířeností i aplikačními možnostmi nejen do volnočasových aktivit, ale také do aktivit vzdělávacích či výchovných. Na následujících řádcích budou shrnuty možnosti využití 3D tisku během rozvoje prostorových a matematických dovedností jedince s těžkým zrakovým postižením. Příspěvek v sobě zahrnuje jak výstupy projektů spolufinancovaných TAČR - TL01000507 Rozvoj samostatného pohybu prostřednictvím taktilně-auditivních prostředků a TL03000679 Redukce informačního defi citu a rozvoj představivosti osob se zrakovým postižením prostřednictvím 3D modelů s auditivními prvky, tak zkušenosti autorek s praktickým 3D tiskem.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
Result was created during the realization of more than one project. More information in the Projects tab.
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Speciální pedagogika
ISSN
1211-2720
e-ISSN
—
Volume of the periodical
34
Issue of the periodical within the volume
č. 3−4
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
13
Pages from-to
325-337
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—