JBI Framework for Evidence Implementation and Its Use in Education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F24%3A73628211" target="_blank" >RIV/61989592:15410/24:73628211 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://eduport.pf.ujep.cz/artkey/edp-202402-0003_jbi-framework-for-evidence-implementation-and-its-use-in-education.php" target="_blank" >https://eduport.pf.ujep.cz/artkey/edp-202402-0003_jbi-framework-for-evidence-implementation-and-its-use-in-education.php</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.21062/edp.2024.005" target="_blank" >10.21062/edp.2024.005</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Implementační metodika JBI a její aplikace v pedagogické praxi
Original language description
V celosvětovém měřítku dochází ke značnému nárůstu vědeckých důkazů (tj. výsledků výzkumu) ve vzdělávání, avšak aplikace těchto poznatků do pedagogické praxe je doposud nedostatečná. Problém souvisí mimo jiné s nízkou znalostí rigorózních postupů a metodik pro implementaci výsledků výzkumu do pedagogické praxe. V rámci příspěvku představujeme doposud známé metodiky implementační vědy, přičemž se podrobněji zaměřujeme na implementační metodiku mezinárodní organizace JBI (dříve Joanna Briggs Institute). Doposud byla aplikována převážně v oblasti zdravotnictví, ale díky široké využitelnosti a pragmatické orientaci by mohla zdokonalit využívání nejlepších dostupných důkazů taktéž v oblasti vzdělávání. Jednotlivé fáze a principy metodiky jsou představeny na příkladu pilotního implementačního projektu zaměřeného na implementaci přístupu kooperativního učení do výuky vysokoškolských studentů pedagogických programů. Doporučujeme, aby vzdělávání široce využívalo metody implementace s využitím rigorózních postupů implementační vědy, jak je článek prezentuje. Na základě dosavadních zkušeností považujeme implementační přístup JBI za pragmaticky využitelný pro potřeby implementace ve vzdělávání, je však zapotřebí získávat další zkušenosti v této oblasti.
Czech name
Implementační metodika JBI a její aplikace v pedagogické praxi
Czech description
V celosvětovém měřítku dochází ke značnému nárůstu vědeckých důkazů (tj. výsledků výzkumu) ve vzdělávání, avšak aplikace těchto poznatků do pedagogické praxe je doposud nedostatečná. Problém souvisí mimo jiné s nízkou znalostí rigorózních postupů a metodik pro implementaci výsledků výzkumu do pedagogické praxe. V rámci příspěvku představujeme doposud známé metodiky implementační vědy, přičemž se podrobněji zaměřujeme na implementační metodiku mezinárodní organizace JBI (dříve Joanna Briggs Institute). Doposud byla aplikována převážně v oblasti zdravotnictví, ale díky široké využitelnosti a pragmatické orientaci by mohla zdokonalit využívání nejlepších dostupných důkazů taktéž v oblasti vzdělávání. Jednotlivé fáze a principy metodiky jsou představeny na příkladu pilotního implementačního projektu zaměřeného na implementaci přístupu kooperativního učení do výuky vysokoškolských studentů pedagogických programů. Doporučujeme, aby vzdělávání široce využívalo metody implementace s využitím rigorózních postupů implementační vědy, jak je článek prezentuje. Na základě dosavadních zkušeností považujeme implementační přístup JBI za pragmaticky využitelný pro potřeby implementace ve vzdělávání, je však zapotřebí získávat další zkušenosti v této oblasti.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
EduPort
ISSN
2695-0936
e-ISSN
2695-0936
Volume of the periodical
8
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
12
Pages from-to
—
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—