All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

JBI Framework for Evidence Implementation and Its Use in Education

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F24%3A73628211" target="_blank" >RIV/61989592:15410/24:73628211 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://eduport.pf.ujep.cz/artkey/edp-202402-0003_jbi-framework-for-evidence-implementation-and-its-use-in-education.php" target="_blank" >https://eduport.pf.ujep.cz/artkey/edp-202402-0003_jbi-framework-for-evidence-implementation-and-its-use-in-education.php</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21062/edp.2024.005" target="_blank" >10.21062/edp.2024.005</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Implementační metodika JBI a její aplikace v pedagogické praxi

  • Original language description

    V celosvětovém měřítku dochází ke značnému nárůstu vědeckých důkazů (tj. výsledků výzkumu) ve vzdělávání, avšak aplikace těchto poznatků do pedagogické praxe je doposud nedostatečná. Problém souvisí mimo jiné s nízkou znalostí rigorózních postupů a metodik pro implementaci výsledků výzkumu do pedagogické praxe. V rámci příspěvku představujeme doposud známé metodiky implementační vědy, přičemž se podrobněji zaměřujeme na implementační metodiku mezinárodní organizace JBI (dříve Joanna Briggs Institute). Doposud byla aplikována převážně v oblasti zdravotnictví, ale díky široké využitelnosti a pragmatické orientaci by mohla zdokonalit využívání nejlepších dostupných důkazů taktéž v oblasti vzdělávání. Jednotlivé fáze a principy metodiky jsou představeny na příkladu pilotního implementačního projektu zaměřeného na implementaci přístupu kooperativního učení do výuky vysokoškolských studentů pedagogických programů. Doporučujeme, aby vzdělávání široce využívalo metody implementace s využitím rigorózních postupů implementační vědy, jak je článek prezentuje. Na základě dosavadních zkušeností považujeme implementační přístup JBI za pragmaticky využitelný pro potřeby implementace ve vzdělávání, je však zapotřebí získávat další zkušenosti v této oblasti.

  • Czech name

    Implementační metodika JBI a její aplikace v pedagogické praxi

  • Czech description

    V celosvětovém měřítku dochází ke značnému nárůstu vědeckých důkazů (tj. výsledků výzkumu) ve vzdělávání, avšak aplikace těchto poznatků do pedagogické praxe je doposud nedostatečná. Problém souvisí mimo jiné s nízkou znalostí rigorózních postupů a metodik pro implementaci výsledků výzkumu do pedagogické praxe. V rámci příspěvku představujeme doposud známé metodiky implementační vědy, přičemž se podrobněji zaměřujeme na implementační metodiku mezinárodní organizace JBI (dříve Joanna Briggs Institute). Doposud byla aplikována převážně v oblasti zdravotnictví, ale díky široké využitelnosti a pragmatické orientaci by mohla zdokonalit využívání nejlepších dostupných důkazů taktéž v oblasti vzdělávání. Jednotlivé fáze a principy metodiky jsou představeny na příkladu pilotního implementačního projektu zaměřeného na implementaci přístupu kooperativního učení do výuky vysokoškolských studentů pedagogických programů. Doporučujeme, aby vzdělávání široce využívalo metody implementace s využitím rigorózních postupů implementační vědy, jak je článek prezentuje. Na základě dosavadních zkušeností považujeme implementační přístup JBI za pragmaticky využitelný pro potřeby implementace ve vzdělávání, je však zapotřebí získávat další zkušenosti v této oblasti.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2024

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    EduPort

  • ISSN

    2695-0936

  • e-ISSN

    2695-0936

  • Volume of the periodical

    8

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    12

  • Pages from-to

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database