Didactic categories in inclusive physical education lessons at the secondary school level: A case study
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F03%3A00001292" target="_blank" >RIV/61989592:15510/03:00001292 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Didactic categories in inclusive physical education lessons at the secondary school level: A case study
Original language description
Cílem a záměrem této studie bylo popsat a analyzovat na základě případové studie inklusivní třídy didaktické kategorie v hodinách inklusivní tělesné výchovy (ITV). Hodiny ITV byly zpracovány u třídy na druhém stupni základní školy, kterou navštěvovalo 18dívek, jedna z nich s tělesným postižením. Chronometrické pozorování didaktických kategorií v této případové studii ukázalo, že při plnění obsahu hodin běžné TV je možné dosáhnout pravé inkluse a společných aktivit.
Czech name
—
Czech description
—
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA406%2F00%2F1606" target="_blank" >GA406/00/1606: The best place for all of us (integration of youth with disability through physical activities, education, and sports</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2003
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Acta Universitatis Palackianae Olomucensis. Gymnica
ISSN
1212-1185
e-ISSN
—
Volume of the periodical
33
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
9
Pages from-to
45-53
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—