Extra-curricular PE lessons of aerobic - effective way to increase habitual PA of girls
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F04%3A00001191" target="_blank" >RIV/61989592:15510/04:00001191 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Extrakurikulární vyučovací jednotky aerobiku - efektivní prostředek ke zvýšení habituální pohybové aktivity děvčat
Original language description
Cílem této studie je zjistit efekt extrakurikulárních vyučovacích jednotek aerobiku na habituální pohybovou aktivitu (dále PA) děvčat (n=90). Intervenční PA byla sestavena jako extrakurikulární vyučovací jednotky tělesné výchovy (dále TV) aerobiku, realizované dvakrát týdně u únoru až březnu (resp. březnu až dubnu) 2004. Habituální PA byla monitorována jeden měsíc po ukončení intervenční PA. PA byla hodnocena podle aktivního energetického výdeje (dále AEE) z akcelerometru Caltrac. Extrakurikulární jednotky TV vysvětlují ze 40 % (resp. 30 %) AEE volnočasové PA v intervenčním (resp. habituálním) týdenním režimu. Víkendová habituální PA je signifikantně vyšší (p=0.02) než víkendová intervenční PA, avšak né ve dnech pracovních. Extrakurikulární vyučovací jednotky aerobiku výrazně přispívají ke snížení rozdílu mezi PA ve víkendových a pracovních dnech. Dvě extrakurikulární vyučovací jednotky TV s přitažlivým obsahem mohou zvýšit týdenní habituální PA na zdravotně doporučovanou úroveň.
Czech name
Extrakurikulární vyučovací jednotky aerobiku - efektivní prostředek ke zvýšení habituální pohybové aktivity děvčat
Czech description
Cílem této studie je zjistit efekt extrakurikulárních vyučovacích jednotek aerobiku na habituální pohybovou aktivitu (dále PA) děvčat (n=90). Intervenční PA byla sestavena jako extrakurikulární vyučovací jednotky tělesné výchovy (dále TV) aerobiku, realizované dvakrát týdně u únoru až březnu (resp. březnu až dubnu) 2004. Habituální PA byla monitorována jeden měsíc po ukončení intervenční PA. PA byla hodnocena podle aktivního energetického výdeje (dále AEE) z akcelerometru Caltrac. Extrakurikulární jednotky TV vysvětlují ze 40 % (resp. 30 %) AEE volnočasové PA v intervenčním (resp. habituálním) týdenním režimu. Víkendová habituální PA je signifikantně vyšší (p=0.02) než víkendová intervenční PA, avšak né ve dnech pracovních. Extrakurikulární vyučovací jednotky aerobiku výrazně přispívají ke snížení rozdílu mezi PA ve víkendových a pracovních dnech. Dvě extrakurikulární vyučovací jednotky TV s přitažlivým obsahem mohou zvýšit týdenní habituální PA na zdravotně doporučovanou úroveň.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GP303%2F02%2FD003" target="_blank" >GP303/02/D003: Monitoring of physical activities and inactivities of human in view of energy expenditure</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2004
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Efekty pohybového zatížení v edukačním prostředí tělesné výchovy a sportu
ISBN
80-244-0939-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
137
Pages from-to
113-121
Publisher name
Univerzita Palackého
Place of publication
Olomouc
Event location
—
Event date
—
Type of event by nationality
—
UT code for WoS article
—