All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Coping mechanisms and physical activities of families with deafblind children

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F05%3A00002457" target="_blank" >RIV/61989592:15510/05:00002457 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Coping mechanisms and physical activities of families with deafblind children

  • Original language description

    Parents of deafblind children have a lat of problems with the system of care about their children. They especially feel the lack of possibilities in specialized support of the satisfaction of their children's needs.In general the families with children with disabilities have the same basic needs as the families with non-handicapped children. Families with deafblind children are in different situation because of specification of deafblindness. It depends on possibilities of communication, ability of mobility and individuality of the child.In despite of the fact, that each of those families has its own system of coping mechanisms and strategies, we can find some common aspects in their lifestyles, including the physical and outdoor activities. There is apossibility to create a special programme to satisfy those families in that field.

  • Czech name

    Copingové mechanismy a pohybová aktivita rodin s hluchoslepými dětmi

  • Czech description

    Rodiče dětí s hluchoslepotou mají mnoho problémů se systémem péče o své děti. Obzvláště pociťují nedostatek příležitostí ve specializovaných formách podpory v uspokojení potřeb. Rodina s postiženým dítětem má stejné potřeby jako každá běžná rodina, avšakje oproti těmto rodinám ve specifičtějším postavení . To je dáno možnostmi komunikace dětí s hluchoslepotou , jejich schopnostmi mobility a individualitou každého dítěte. V důsledku tohoto si vytváří každá rodina svůj vlastní systém užívaných copingových mechanismů a strategií, můžeme však najít i společné aspekty, které se odrážejí v životním stylu těchto rodin. Mezi ně patří i pohybové a volnočasové aktivity. A zde je možnost a prostor pro vytváření speciálních programů , které by pro rodiny dětí s hluchoslepotou byly vhodné.

Classification

  • Type

    A - Audiovisual production

  • CEP classification

    AK - Sport and leisure time activities

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2005

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

  • Place of publication

    Olomouc

  • Publisher/client name

    Univerzita Palackého

  • Version

  • Carrier ID