Is the commencement of school attendance associated with a significant decline in physical activity of children?
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F07%3A00005116" target="_blank" >RIV/61989592:15510/07:00005116 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Provází nástup dětí do první třídy základní školy výrazný pokles jejich pohybové aktivity?
Original language description
Přestup dětí z mateřské do základní školy je provázen řadou zásadních změn v jejich životním stylu. Hlavním cílem longitudinálního sledování je zachytit změny v pohybové aktivitě (dále PA) dětí po nástupu do první třídy základní školy a poukázat na pohybově nejproblémovější části školního týdne. Týdenní PA byla monitorována pedometrem Yamax, akcelerometrem Caltrac a individuálním záznamem a posuzována podle počtu kroků, aktivního energetického výdeje a doby trvání chůze a běhu. První etapu longitudinálního monitorování PA v mateřské škole a první třídě základní školy dokončilo 54 dětí (22 děvčat a 32 chlapců). Děvčata i chlapci v první třídě základní školy vykazují výrazně nižší (p=0,0002) denní počet kroků v pracovních i víkendových dnech než v mateřské škole. Při nástupu do první třídy základní školy došlo k dvojnásobnému snížení doby každodenní chůze a běhu (p=0,008). Pokles PA v pracovních dnech není patrný ve volném čase, ale především za dobu trávenou ve škole (p=0,0007). Pohybov
Czech name
Provází nástup dětí do první třídy základní školy výrazný pokles jejich pohybové aktivity?
Czech description
Přestup dětí z mateřské do základní školy je provázen řadou zásadních změn v jejich životním stylu. Hlavním cílem longitudinálního sledování je zachytit změny v pohybové aktivitě (dále PA) dětí po nástupu do první třídy základní školy a poukázat na pohybově nejproblémovější části školního týdne. Týdenní PA byla monitorována pedometrem Yamax, akcelerometrem Caltrac a individuálním záznamem a posuzována podle počtu kroků, aktivního energetického výdeje a doby trvání chůze a běhu. První etapu longitudinálního monitorování PA v mateřské škole a první třídě základní školy dokončilo 54 dětí (22 děvčat a 32 chlapců). Děvčata i chlapci v první třídě základní školy vykazují výrazně nižší (p=0,0002) denní počet kroků v pracovních i víkendových dnech než v mateřské škole. Při nástupu do první třídy základní školy došlo k dvojnásobnému snížení doby každodenní chůze a běhu (p=0,008). Pokles PA v pracovních dnech není patrný ve volném čase, ale především za dobu trávenou ve škole (p=0,0007). Pohybov
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Medicina sportiva Bohemica et Slovaca
ISSN
1210-5481
e-ISSN
—
Volume of the periodical
16
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
7
Pages from-to
78-84
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—