Integration of students with physical disabilties in general physical education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F08%3A00006286" target="_blank" >RIV/61989592:15510/08:00006286 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Integrace žáků s tělesným postižením v kontextu školní tělesné výchovy
Original language description
Žáci s tělesným postižením tvoří v České republice největší skupinu individuálně integrovaných žáků. V oblasti tělesné výchovy však narazíme na problémy, které vycházejí z charakteru postižení a náplně hodin školní TV. Přesto se o integraci v TV dočtemev naší speciálně pedagogické literatuře velmi málo. Cílem tohoto článku je popsat stávající stav integrace ve školní tělesné výchově, poukázat na fakt, že uvolňování žáků s tělesným postižením ze školní tělesné výchovy je porušováním jejich práv na vzdělání, a navrhnout opatření ke zlepšení situace v ČR. Z výsledků je patrné, že učitelé tělesné výchovy pociťují nedostatek podpory pro individuální integraci žáků s tělesným postižením. Pouze 35,6 % žáků používajících ortopedický vozík je integrována do školní TV. Podpora integrace ve školní tělesné výchově musí být systematická, plánovitá a strukturovaná.
Czech name
Integrace žáků s tělesným postižením v kontextu školní tělesné výchovy
Czech description
Žáci s tělesným postižením tvoří v České republice největší skupinu individuálně integrovaných žáků. V oblasti tělesné výchovy však narazíme na problémy, které vycházejí z charakteru postižení a náplně hodin školní TV. Přesto se o integraci v TV dočtemev naší speciálně pedagogické literatuře velmi málo. Cílem tohoto článku je popsat stávající stav integrace ve školní tělesné výchově, poukázat na fakt, že uvolňování žáků s tělesným postižením ze školní tělesné výchovy je porušováním jejich práv na vzdělání, a navrhnout opatření ke zlepšení situace v ČR. Z výsledků je patrné, že učitelé tělesné výchovy pociťují nedostatek podpory pro individuální integraci žáků s tělesným postižením. Pouze 35,6 % žáků používajících ortopedický vozík je integrována do školní TV. Podpora integrace ve školní tělesné výchově musí být systematická, plánovitá a strukturovaná.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Speciální pedagogika
ISSN
1211-2720
e-ISSN
—
Volume of the periodical
18
Issue of the periodical within the volume
3
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
8
Pages from-to
—
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—