All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Consideration on education in the field of civil protection not just from the historical point of view

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F08%3A00006455" target="_blank" >RIV/61989592:15510/08:00006455 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Úvaha o vzdělání v oblasti ochrany obyvatelstva z pohledu nejen historického

  • Original language description

    Změny ve společnosti se po změně systému nevyhnuly ani skladbě předmětů na školách. Zmizel předmět Branná výchova, která byla většinou součástí předmětu tělesná výchova. Na středních školách se na delší dobu ztratila témata spojená s topografií, přežitíma první pomocí, realizovaná hlavně v kurzech. Některé školy realizovaly vybrané pohybové aktivity, jako byly noční bojové hry, ale často byly omezeny možnostmi školy, učitelů nebo zájmem žáků. Některé obory jako potápění, biatlon a jiné byly rozvíjeny samostatně. Horolezectví se v modifikaci lezení poněkud nelogicky přesunulo z přírody pod střechy škol a hal. Lezení na umělých stěnách je dnes velmi populární a začíná být běžným předmětem. Branná výchova v podstatě neexistuje, ale stále více indicií ukazuje na systémovou chybu, kterou bylo její zrušení. Ve většině vyspělých zemích je civilní ochrana nebo branná výchova stále školním či mimoškolním předmětem, v některých zemích ji realizují ministerstva školství nebo vnitra ve spolupráci

  • Czech name

    Úvaha o vzdělání v oblasti ochrany obyvatelstva z pohledu nejen historického

  • Czech description

    Změny ve společnosti se po změně systému nevyhnuly ani skladbě předmětů na školách. Zmizel předmět Branná výchova, která byla většinou součástí předmětu tělesná výchova. Na středních školách se na delší dobu ztratila témata spojená s topografií, přežitíma první pomocí, realizovaná hlavně v kurzech. Některé školy realizovaly vybrané pohybové aktivity, jako byly noční bojové hry, ale často byly omezeny možnostmi školy, učitelů nebo zájmem žáků. Některé obory jako potápění, biatlon a jiné byly rozvíjeny samostatně. Horolezectví se v modifikaci lezení poněkud nelogicky přesunulo z přírody pod střechy škol a hal. Lezení na umělých stěnách je dnes velmi populární a začíná být běžným předmětem. Branná výchova v podstatě neexistuje, ale stále více indicií ukazuje na systémovou chybu, kterou bylo její zrušení. Ve většině vyspělých zemích je civilní ochrana nebo branná výchova stále školním či mimoškolním předmětem, v některých zemích ji realizují ministerstva školství nebo vnitra ve spolupráci

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Tělesná kultura

  • ISSN

    1211-6521

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    31

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    18

  • Pages from-to

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database