All
All

What are you looking for?

All
Projects
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Modification of movement activities for participation of children, pupils and students with special educational needs in integrated school physical education

Result description

The article focuses on physical activities as means of inclusion for children and student with special educational needs. it emphasizes the importance of inclusion in general physical education and need for an adequate support. The attempt of this article is to terminologically delineate the area of adapted physical activity and adapted physical education. mainly it offers theoretical guidelines for adaptations of activities in general physical education. In order to clarify principles of support for inclusion in physical education we offer levels of support, and basic principles for adaptations in physical activities.

Keywords

adapted physical activityadapted physical educationpupil with impairmentpupil with special education needsinclusionschool physical educationpeer tutor

The result's identifiers

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Modifikace pohybových aktivit pro participaci dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením v integrované školní tělesné výchově

  • Original language description

    Článek se zabývá pohybovými aktivitami jako prostředkem pro integraci dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami. Zdůrazňuje nutnost jejich začlenění do školní tělesné výchovy a potřebu zajištění adekvátní podpory. Snaží se o terminologické vymezení oblasti aplikovaných pohybových aktivit a aplikované tělesné výchovy. Především však nabízí teoretické návody, vhodné pro úpravu činností uplatňovaných v rámci integračního procesu ve školní tělesné výchově. Pro lepší pochopení principů podpory integrace v tělesné výchově uvádíme také detailněji rozpracované stupně podpory, rámcový postup při aplikaci jednotlivých pohybových aktivit a základní principy modifikací pohybových aktivit.

  • Czech name

    Modifikace pohybových aktivit pro participaci dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením v integrované školní tělesné výchově

  • Czech description

    Článek se zabývá pohybovými aktivitami jako prostředkem pro integraci dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami. Zdůrazňuje nutnost jejich začlenění do školní tělesné výchovy a potřebu zajištění adekvátní podpory. Snaží se o terminologické vymezení oblasti aplikovaných pohybových aktivit a aplikované tělesné výchovy. Především však nabízí teoretické návody, vhodné pro úpravu činností uplatňovaných v rámci integračního procesu ve školní tělesné výchově. Pro lepší pochopení principů podpory integrace v tělesné výchově uvádíme také detailněji rozpracované stupně podpory, rámcový postup při aplikaci jednotlivých pohybových aktivit a základní principy modifikací pohybových aktivit.

Classification

  • Type

    Jx - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2009

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Speciální pedagogika

  • ISSN

    1211-2720

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    2009

  • Issue of the periodical within the volume

    3

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    11

  • Pages from-to

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database