Comparison of volume lokomotive activities in the segment of day and week of children in the kindergarten
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F12%3A33139138" target="_blank" >RIV/61989592:15510/12:33139138 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Komparace objemu lokomočních aktivit v jednotlivých segmentech dne a týdne u dětí navštěvujících mateřskou školu
Original language description
Snížení pohybové aktivity (PA) je jedním z nejběžnějších příčin rostoucího procenta dětí s nadváhou a obezitou. Požadavek zlepšení pohybového režimu dětí se proto objevuje ve vzdělávacích cílech na všech úrovnich vzdělání v České republice. Chůze a běh jsou přirozenými pohybovými aktivitami (lokomoční aktivity), které by měl být běžnou součástí denního režimu dítěte. Hlavním cílem výzkumu byla komparace PA vjednotlivých segmentech dne a týdne u dětí navštěvujících mateřské školy. Výzkumná skupina byla tvořena 200 dětmi (96 děvčata, 104 chlapci) ze mateřských škol v České republice (činit průměrně věk 5.77 let). Chůze a běh byly sledovány pedometrem Yamax Digi - Walker SW-200 a kritériem byl průměrný počet kroků za den (kroky ? den-1). Souvztažnost mezičástmi dne a týdne byl vyhodnocen Spearmanovým koeficientem. Intersexuální rozdíly ve výsledcích chlapců a dívek byly hodnoceny analýzou variance (ANOVA). Dívky dosáhly v chůzi a běhu nižších úrovních hodnot než chlapci v čase po vyučová
Czech name
Komparace objemu lokomočních aktivit v jednotlivých segmentech dne a týdne u dětí navštěvujících mateřskou školu
Czech description
Snížení pohybové aktivity (PA) je jedním z nejběžnějších příčin rostoucího procenta dětí s nadváhou a obezitou. Požadavek zlepšení pohybového režimu dětí se proto objevuje ve vzdělávacích cílech na všech úrovnich vzdělání v České republice. Chůze a běh jsou přirozenými pohybovými aktivitami (lokomoční aktivity), které by měl být běžnou součástí denního režimu dítěte. Hlavním cílem výzkumu byla komparace PA vjednotlivých segmentech dne a týdne u dětí navštěvujících mateřské školy. Výzkumná skupina byla tvořena 200 dětmi (96 děvčata, 104 chlapci) ze mateřských škol v České republice (činit průměrně věk 5.77 let). Chůze a běh byly sledovány pedometrem Yamax Digi - Walker SW-200 a kritériem byl průměrný počet kroků za den (kroky ? den-1). Souvztažnost mezičástmi dne a týdne byl vyhodnocen Spearmanovým koeficientem. Intersexuální rozdíly ve výsledcích chlapců a dívek byly hodnoceny analýzou variance (ANOVA). Dívky dosáhly v chůzi a běhu nižších úrovních hodnot než chlapci v čase po vyučová
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Česká antropologie
ISSN
1804-1876
e-ISSN
—
Volume of the periodical
62
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
6
Pages from-to
24-29
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—