Wandering phenomenon as a symbol of spiritual dimension in personal development in experiential education discourse
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F14%3A33148891" target="_blank" >RIV/61989592:15510/14:33148891 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2014-1-5" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2014-1-5</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2014-1-5" target="_blank" >10.5817/PedOr2014-1-5</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Fenomén putování jako symbol duchovního rozměru osobnostního rozvoje v diskursu zážitkové pedagogiky
Original language description
Cíl sdělení: Text v diskursu filosofie výchovy hledá možná propojení informálního vzdělávání v rámci putovního kurzu Prázdninové školy Lipnice "Život je gotickej pes" a potenciálního rozvoje spirituálního rozměru lidského způsobu bytí. Strukturace výkladu: První část pojednává o oboru zážitková pedagogika a expedičním kurzu jako příkladu zvoleného diskursu. Druhá část se zaměřuje na spirituální rozměr lidského prožívání a jeho odlišení od témat náboženských. Třetí část konkretizuje spirituální prožitkyv rámci popisovaného kurzu a předkládá nový model spirituálního (nenáboženského) putování. Zjištění: Struktura projektů realizovaných metodami zážitkové pedagogiky nabízí potenciál pro uchopení možností, jež s sebou nese nenábožensky pojatá spiritualita.Mezi fenomény strukturující tento rozměr prožívání patří duch, cesta, transcendence, transformace a smysl. Závěry: Příspěvek tak upozorňuje, že zážitková pedagogika má ve své hloubce velmi blízko ke spiritualitě v její nenáboženské dimen
Czech name
Fenomén putování jako symbol duchovního rozměru osobnostního rozvoje v diskursu zážitkové pedagogiky
Czech description
Cíl sdělení: Text v diskursu filosofie výchovy hledá možná propojení informálního vzdělávání v rámci putovního kurzu Prázdninové školy Lipnice "Život je gotickej pes" a potenciálního rozvoje spirituálního rozměru lidského způsobu bytí. Strukturace výkladu: První část pojednává o oboru zážitková pedagogika a expedičním kurzu jako příkladu zvoleného diskursu. Druhá část se zaměřuje na spirituální rozměr lidského prožívání a jeho odlišení od témat náboženských. Třetí část konkretizuje spirituální prožitkyv rámci popisovaného kurzu a předkládá nový model spirituálního (nenáboženského) putování. Zjištění: Struktura projektů realizovaných metodami zážitkové pedagogiky nabízí potenciál pro uchopení možností, jež s sebou nese nenábožensky pojatá spiritualita.Mezi fenomény strukturující tento rozměr prožívání patří duch, cesta, transcendence, transformace a smysl. Závěry: Příspěvek tak upozorňuje, že zážitková pedagogika má ve své hloubce velmi blízko ke spiritualitě v její nenáboženské dimen
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AK - Sport and leisure time activities
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Pedagogická orientace
ISSN
1211-4669
e-ISSN
—
Volume of the periodical
24
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
17
Pages from-to
5-21
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—