Effects of mental training program applied in the praparation of junior representatives of the Czech republic in alpine skiing: A case study
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F14%3A33150578" target="_blank" >RIV/61989592:15510/14:33150578 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.telesnakultura.upol.cz/index.php/telesnakultura/issue/view/15" target="_blank" >http://www.telesnakultura.upol.cz/index.php/telesnakultura/issue/view/15</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Účinky mentálního tréninku užitého v přípravě juniorského reprezentanta ČR v alpském lyžování: případová studie
Original language description
Kvalitativní evaluační případová studie se zabývá implementací programu mentálního tréninku do prostředí lyžování alpských disciplín u družstva české juniorské reprezentace v rámci jednoho ročního tréninkového cyklu a hodnocením jejího efektu jedním z členů družstva. Koncepce studie vychází ze současných poznatků sportovní psychologie v oblasti psychologické přípravy v alpském lyžování a ostatních sportovních odvětvích. Teoretickým východiskem studie je sociálně-kognitivní psychologické paradigma Bandury (1986, 1997) a kognitivně behaviorální přístup. Cílem studie bylo ověřit účinky mentálního tréninku užitého v přípravě vrcholového závodního lyžaře, juniorského reprezentanta ČR. Evaluace účinků mentálního tréninku byla realizována prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů. Sledované proměnné byly analyzovány pomocí programu pro analýzu kvalitativních dat Atlas.ti 6.2. Byla použita metoda vytváření významových trsů. Z kvalitativní analýzy výpovědí sledovaného sportovce vyplývá subj
Czech name
Účinky mentálního tréninku užitého v přípravě juniorského reprezentanta ČR v alpském lyžování: případová studie
Czech description
Kvalitativní evaluační případová studie se zabývá implementací programu mentálního tréninku do prostředí lyžování alpských disciplín u družstva české juniorské reprezentace v rámci jednoho ročního tréninkového cyklu a hodnocením jejího efektu jedním z členů družstva. Koncepce studie vychází ze současných poznatků sportovní psychologie v oblasti psychologické přípravy v alpském lyžování a ostatních sportovních odvětvích. Teoretickým východiskem studie je sociálně-kognitivní psychologické paradigma Bandury (1986, 1997) a kognitivně behaviorální přístup. Cílem studie bylo ověřit účinky mentálního tréninku užitého v přípravě vrcholového závodního lyžaře, juniorského reprezentanta ČR. Evaluace účinků mentálního tréninku byla realizována prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů. Sledované proměnné byly analyzovány pomocí programu pro analýzu kvalitativních dat Atlas.ti 6.2. Byla použita metoda vytváření významových trsů. Z kvalitativní analýzy výpovědí sledovaného sportovce vyplývá subj
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Tělesná kultura
ISSN
1211-6521
e-ISSN
—
Volume of the periodical
37
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
20
Pages from-to
73-92
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—