Reliability of Czech version of Questionnaire towards self-perception of physical literacy in undergraduate students
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F20%3A73601073" target="_blank" >RIV/61989592:15510/20:73601073 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://telesnakultura.upol.cz/" target="_blank" >https://telesnakultura.upol.cz/</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/tk.2020.007" target="_blank" >10.5507/tk.2020.007</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Reliabilita Dotazníku sebehodnocení pohybové gramotnosti u vysokoškolské populace
Original language description
Východiska: Pohybová gramotnost je koncept, který popisuje osobní kvalitu každého jedince a může pomoci k nasměrování cíle školní tělesné výchovy. Jelikož je to koncept multidimenzionální, výzkumníci se zabývají i monitorováním dílčích atributů, jako je například hodnocení vlastní pohybové gramotnosti. Z výsledků vhodného nástroje by se pak dalo odvodit, které oblasti pohybové gramotnosti mohou být více rozvíjeny. K tomu je třeba využít relevantní výzkumný nástroj. Cíle: Zjistit reliabilitu přeložené české verze kanadského dotazníku PLAYself (Dotazník sebehodnocení pohybové gramotnosti) u vysokoškolské populace. Metodika: Dotazník opakovaně (1 měsíc) vyplnilo 49 vysokoškolských studentů (věk = 23,18 ± 0,78 let). Test-retestová reliabilita byla zjišťována prostřednictvím koeficientu vnitrotřídní korelace (ICC(1,1)), vnitřní konzistence pomocí Cronbachova α a korigované korelace položka-celkový výsledek (p < 0,05). Úroveň pohybové gramotnosti u participantů byla vyjádřena základními popisnými charakteristikami. Výsledky: Participanti v dotazníku v průměru skórovali na úrovni 1843,4 ± 186,2 bodů. Test-retestová reliabilita vyjádřená ICC pro celkové skóre je 0,85 (95% CI: 0,72–0,92). Parciální korelace položek dotazníku ve vztahu k celkovému skóre se pohybovaly v rozsahu -0,01 až 0,55. Koeficient Cronbachovo α popisující vnitřní konzistenci dotazníku byl 0,72. Odstraněním některých položek z dotazníku lze vnitřní konzistenci mírně navýšit, a to na 0,74. Závěry: Byla zjištěna uspokojivá úroveň vnitřní konzistence a dobrá úroveň test-retestové reliability Dotazníku sebehodnocení pohybové gramotnosti u vysokoškolské populace.
Czech name
Reliabilita Dotazníku sebehodnocení pohybové gramotnosti u vysokoškolské populace
Czech description
Východiska: Pohybová gramotnost je koncept, který popisuje osobní kvalitu každého jedince a může pomoci k nasměrování cíle školní tělesné výchovy. Jelikož je to koncept multidimenzionální, výzkumníci se zabývají i monitorováním dílčích atributů, jako je například hodnocení vlastní pohybové gramotnosti. Z výsledků vhodného nástroje by se pak dalo odvodit, které oblasti pohybové gramotnosti mohou být více rozvíjeny. K tomu je třeba využít relevantní výzkumný nástroj. Cíle: Zjistit reliabilitu přeložené české verze kanadského dotazníku PLAYself (Dotazník sebehodnocení pohybové gramotnosti) u vysokoškolské populace. Metodika: Dotazník opakovaně (1 měsíc) vyplnilo 49 vysokoškolských studentů (věk = 23,18 ± 0,78 let). Test-retestová reliabilita byla zjišťována prostřednictvím koeficientu vnitrotřídní korelace (ICC(1,1)), vnitřní konzistence pomocí Cronbachova α a korigované korelace položka-celkový výsledek (p < 0,05). Úroveň pohybové gramotnosti u participantů byla vyjádřena základními popisnými charakteristikami. Výsledky: Participanti v dotazníku v průměru skórovali na úrovni 1843,4 ± 186,2 bodů. Test-retestová reliabilita vyjádřená ICC pro celkové skóre je 0,85 (95% CI: 0,72–0,92). Parciální korelace položek dotazníku ve vztahu k celkovému skóre se pohybovaly v rozsahu -0,01 až 0,55. Koeficient Cronbachovo α popisující vnitřní konzistenci dotazníku byl 0,72. Odstraněním některých položek z dotazníku lze vnitřní konzistenci mírně navýšit, a to na 0,74. Závěry: Byla zjištěna uspokojivá úroveň vnitřní konzistence a dobrá úroveň test-retestové reliability Dotazníku sebehodnocení pohybové gramotnosti u vysokoškolské populace.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Tělesná kultura
ISSN
1211-6521
e-ISSN
—
Volume of the periodical
43
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
10
Pages from-to
6-15
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—