Teaching outdoor: Project PAPPUS
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F21%3A73612221" target="_blank" >RIV/61989592:15510/21:73612221 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333192108" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333192108</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Učíme venku: projekt PAPPUS
Original language description
Příspěvek seznamuje s obsahem a očekávanými výstupy tříletého mezinárodního projektu, do kterého se zapojila Univerzita Palackého v Olomouci, zastoupená Fakultou tělesné kultury (FTK), v září 2019. Tento projekt financovaný EU nazvaný PAPPUS, celým názvem „Plants and Play Producing Universal Skills“, je zaměřen na adaptaci existujícího britského modelu výuky ve venkovním prostředí tak, aby odpovídala podmínkám vybraných evropských zemí, které se do projektu zapojily. Partnery projektu jsou University of Gloucestershire a vzdělávací organizace Play Learning Life z Anglie; dále vzdělávací organizace Gedania 1922 z Polska, Tandem ze Slovenska, organizace pro sociální výzkum a vzdělávání (GeSoB) z Rakouska, a Rogersova asociace z Maďarska. PAPPUS svými myšlenkami navazuje a rozšiřuje už ukončené či končící projekty s tematikou hry, realizované na FTK UP (VIPER a CAPS). Cílovou skupinou jsou žáci prvního i druhého stupně základních škol a svým obsahem zasahuje do všech vzdělávacích oblastí definovaných podle RVP ZV. PAPPUS obsahově vychází z živé i neživé přírody. Jeho součástí je kromě jiného i hravé zahradničení a botanika, pomocí nichž lze získat množství dovedností a kompetencí pro odpovědné environmentální chování. Klíčovými výstupy projektu budou metodické listy a podpůrné materiály pro výuku žáků ve venkovním prostředí, školící materiály a realizované školení pedagogů, pilotní ověření modelu na vybraných školách. Během první fáze projektu byl britský model výuky v rámci vytvořených národních adaptačních plánů adaptován na podmínky partnerských zemí a zahájena práce na školících materiálech. Pro aplikaci adaptovaného modelu do českého prostředí budeme využívat už existujícího příkladu dobré praxe v podobě pilotní školy zapojené v projektu CAPS a zkušeností lídrů pedagogického „hnutí“ Učíme se venku. Projekt počítá s implementací inovativní praxe do školního (u nás 1. a 2. stupeň ZŠ; činnosti školní družiny) i mimoškolního prostředí (kluby pro děti sociálně znevýhodněné, hyperaktivní, s potížemi ve vzdělávacím procesu; organizace ekologické výchovy apod.).
Czech name
Učíme venku: projekt PAPPUS
Czech description
Příspěvek seznamuje s obsahem a očekávanými výstupy tříletého mezinárodního projektu, do kterého se zapojila Univerzita Palackého v Olomouci, zastoupená Fakultou tělesné kultury (FTK), v září 2019. Tento projekt financovaný EU nazvaný PAPPUS, celým názvem „Plants and Play Producing Universal Skills“, je zaměřen na adaptaci existujícího britského modelu výuky ve venkovním prostředí tak, aby odpovídala podmínkám vybraných evropských zemí, které se do projektu zapojily. Partnery projektu jsou University of Gloucestershire a vzdělávací organizace Play Learning Life z Anglie; dále vzdělávací organizace Gedania 1922 z Polska, Tandem ze Slovenska, organizace pro sociální výzkum a vzdělávání (GeSoB) z Rakouska, a Rogersova asociace z Maďarska. PAPPUS svými myšlenkami navazuje a rozšiřuje už ukončené či končící projekty s tematikou hry, realizované na FTK UP (VIPER a CAPS). Cílovou skupinou jsou žáci prvního i druhého stupně základních škol a svým obsahem zasahuje do všech vzdělávacích oblastí definovaných podle RVP ZV. PAPPUS obsahově vychází z živé i neživé přírody. Jeho součástí je kromě jiného i hravé zahradničení a botanika, pomocí nichž lze získat množství dovedností a kompetencí pro odpovědné environmentální chování. Klíčovými výstupy projektu budou metodické listy a podpůrné materiály pro výuku žáků ve venkovním prostředí, školící materiály a realizované školení pedagogů, pilotní ověření modelu na vybraných školách. Během první fáze projektu byl britský model výuky v rámci vytvořených národních adaptačních plánů adaptován na podmínky partnerských zemí a zahájena práce na školících materiálech. Pro aplikaci adaptovaného modelu do českého prostředí budeme využívat už existujícího příkladu dobré praxe v podobě pilotní školy zapojené v projektu CAPS a zkušeností lídrů pedagogického „hnutí“ Učíme se venku. Projekt počítá s implementací inovativní praxe do školního (u nás 1. a 2. stupeň ZŠ; činnosti školní družiny) i mimoškolního prostředí (kluby pro děti sociálně znevýhodněné, hyperaktivní, s potížemi ve vzdělávacím procesu; organizace ekologické výchovy apod.).
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
R - Projekt Ramcoveho programu EK
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Pohyb a prožitek v multikulturovém pojetí
ISBN
978-80-87723-91-3
Number of pages of the result
8
Pages from-to
82-90
Number of pages of the book
260
Publisher name
Palestra Praha
Place of publication
Palestra Praha
UT code for WoS chapter
—