All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Teaching outdoor: Project PAPPUS

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F21%3A73612221" target="_blank" >RIV/61989592:15510/21:73612221 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333192108" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333192108</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Učíme venku: projekt PAPPUS

  • Original language description

    Příspěvek seznamuje s obsahem a očekávanými výstupy tříletého mezinárodního projektu, do kterého se zapojila Univerzita Palackého v Olomouci, zastoupená Fakultou tělesné kultury (FTK), v září 2019. Tento projekt financovaný EU nazvaný PAPPUS, celým názvem „Plants and Play Producing Universal Skills“, je zaměřen na adaptaci existujícího britského modelu výuky ve venkovním prostředí tak, aby odpovídala podmínkám vybraných evropských zemí, které se do projektu zapojily. Partnery projektu jsou University of Gloucestershire a vzdělávací organizace Play Learning Life z Anglie; dále vzdělávací organizace Gedania 1922 z Polska, Tandem ze Slovenska, organizace pro sociální výzkum a vzdělávání (GeSoB) z Rakouska, a Rogersova asociace z Maďarska. PAPPUS svými myšlenkami navazuje a rozšiřuje už ukončené či končící projekty s tematikou hry, realizované na FTK UP (VIPER a CAPS). Cílovou skupinou jsou žáci prvního i druhého stupně základních škol a svým obsahem zasahuje do všech vzdělávacích oblastí definovaných podle RVP ZV. PAPPUS obsahově vychází z živé i neživé přírody. Jeho součástí je kromě jiného i hravé zahradničení a botanika, pomocí nichž lze získat množství dovedností a kompetencí pro odpovědné environmentální chování. Klíčovými výstupy projektu budou metodické listy a podpůrné materiály pro výuku žáků ve venkovním prostředí, školící materiály a realizované školení pedagogů, pilotní ověření modelu na vybraných školách. Během první fáze projektu byl britský model výuky v rámci vytvořených národních adaptačních plánů adaptován na podmínky partnerských zemí a zahájena práce na školících materiálech. Pro aplikaci adaptovaného modelu do českého prostředí budeme využívat už existujícího příkladu dobré praxe v podobě pilotní školy zapojené v projektu CAPS a zkušeností lídrů pedagogického „hnutí“ Učíme se venku. Projekt počítá s implementací inovativní praxe do školního (u nás 1. a 2. stupeň ZŠ; činnosti školní družiny) i mimoškolního prostředí (kluby pro děti sociálně znevýhodněné, hyperaktivní, s potížemi ve vzdělávacím procesu; organizace ekologické výchovy apod.).

  • Czech name

    Učíme venku: projekt PAPPUS

  • Czech description

    Příspěvek seznamuje s obsahem a očekávanými výstupy tříletého mezinárodního projektu, do kterého se zapojila Univerzita Palackého v Olomouci, zastoupená Fakultou tělesné kultury (FTK), v září 2019. Tento projekt financovaný EU nazvaný PAPPUS, celým názvem „Plants and Play Producing Universal Skills“, je zaměřen na adaptaci existujícího britského modelu výuky ve venkovním prostředí tak, aby odpovídala podmínkám vybraných evropských zemí, které se do projektu zapojily. Partnery projektu jsou University of Gloucestershire a vzdělávací organizace Play Learning Life z Anglie; dále vzdělávací organizace Gedania 1922 z Polska, Tandem ze Slovenska, organizace pro sociální výzkum a vzdělávání (GeSoB) z Rakouska, a Rogersova asociace z Maďarska. PAPPUS svými myšlenkami navazuje a rozšiřuje už ukončené či končící projekty s tematikou hry, realizované na FTK UP (VIPER a CAPS). Cílovou skupinou jsou žáci prvního i druhého stupně základních škol a svým obsahem zasahuje do všech vzdělávacích oblastí definovaných podle RVP ZV. PAPPUS obsahově vychází z živé i neživé přírody. Jeho součástí je kromě jiného i hravé zahradničení a botanika, pomocí nichž lze získat množství dovedností a kompetencí pro odpovědné environmentální chování. Klíčovými výstupy projektu budou metodické listy a podpůrné materiály pro výuku žáků ve venkovním prostředí, školící materiály a realizované školení pedagogů, pilotní ověření modelu na vybraných školách. Během první fáze projektu byl britský model výuky v rámci vytvořených národních adaptačních plánů adaptován na podmínky partnerských zemí a zahájena práce na školících materiálech. Pro aplikaci adaptovaného modelu do českého prostředí budeme využívat už existujícího příkladu dobré praxe v podobě pilotní školy zapojené v projektu CAPS a zkušeností lídrů pedagogického „hnutí“ Učíme se venku. Projekt počítá s implementací inovativní praxe do školního (u nás 1. a 2. stupeň ZŠ; činnosti školní družiny) i mimoškolního prostředí (kluby pro děti sociálně znevýhodněné, hyperaktivní, s potížemi ve vzdělávacím procesu; organizace ekologické výchovy apod.).

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    R - Projekt Ramcoveho programu EK

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Pohyb a prožitek v multikulturovém pojetí

  • ISBN

    978-80-87723-91-3

  • Number of pages of the result

    8

  • Pages from-to

    82-90

  • Number of pages of the book

    260

  • Publisher name

    Palestra Praha

  • Place of publication

    Palestra Praha

  • UT code for WoS chapter