All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Anna Barová: Obsession with theater amplified by the emotion of music

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156462%3A54510%2F20%3A00000020" target="_blank" >RIV/62156462:54510/20:00000020 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Anna Barová: Posedlost divadlem umocněná emocí hudby

  • Original language description

    Anna Barová (1932-2015) dělila svoji pozornost mezi jevištní a později pedagogickou činnost. Spolu s manželem Jiřím Barem působila nejprve v opeře v Lipsku, kde zpívala (německy, jak bylo tehdy zvykem) role v operách italských, německých, ruských i českých a za své výkony obdržela 1964 medaili Für ausgezeichnete Leistungen. Po okupaci Československa 1968 se oba manželé vrátili do Brna. Ve zdejší opeře vytvořila Anna Barová řadu pozoruhodných rolí, z nichž zaujala Dueňa v Prokofjevově Zásnubách v klášteře, Bizetova Carmen, Marfa v Musorgského Chovanštině a Matka v Janáčkově Osudu. Od 90. let působila Anna Barová pedagogicky na JAMU, kde vychovala desítku absolventů, kteří na její inspirativní působení rádi vzpomínají.

  • Czech name

    Anna Barová: Posedlost divadlem umocněná emocí hudby

  • Czech description

    Anna Barová (1932-2015) dělila svoji pozornost mezi jevištní a později pedagogickou činnost. Spolu s manželem Jiřím Barem působila nejprve v opeře v Lipsku, kde zpívala (německy, jak bylo tehdy zvykem) role v operách italských, německých, ruských i českých a za své výkony obdržela 1964 medaili Für ausgezeichnete Leistungen. Po okupaci Československa 1968 se oba manželé vrátili do Brna. Ve zdejší opeře vytvořila Anna Barová řadu pozoruhodných rolí, z nichž zaujala Dueňa v Prokofjevově Zásnubách v klášteře, Bizetova Carmen, Marfa v Musorgského Chovanštině a Matka v Janáčkově Osudu. Od 90. let působila Anna Barová pedagogicky na JAMU, kde vychovala desítku absolventů, kteří na její inspirativní působení rádi vzpomínají.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2020

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Osobnosti Hudební fakulty JAMU II

  • ISBN

    9788074601767

  • Number of pages of the result

    19

  • Pages from-to

    10-28

  • Number of pages of the book

    340

  • Publisher name

    JAMU

  • Place of publication

    Brno

  • UT code for WoS chapter