Training in Dramaturgy, Training by Dramaturgy: A Pedagogue As a Dramaturge, a Dramaturge As a Pedagogue
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156462%3A54530%2F18%3A00000050" target="_blank" >RIV/62156462:54530/18:00000050 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.audiovizualnitvorba.cz/promeny-dramaturgie-2018/" target="_blank" >http://www.audiovizualnitvorba.cz/promeny-dramaturgie-2018/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Výchova dramaturgií, výchova k dramaturgii : Pedagog v roli dramaturga, dramaturg v roli pedagoga
Original language description
Příspěvek nahlíží dramaturgii z pohledu vzdělávacího a zamýšlí se nad rolemi pedagoga jakožto dramaturga a dramaturga jakožto pedagoga. Prezentován byl 28. 11. 2018 na konferenci Proměny dramaturgie 2 na Slezské univerzitě v Opavě a zaznamenán je v kolektivní monografii Proměny dramaturgie 2: aktuální profesní a pedagogická situace dramaturgií, jež nabízí analytický pohled na dramaturgické postupy a přístupy především v dokumentární tvorbě, a to napříč uměleckými odvětvími, neopomíjí však ani žánry další. Jejím prostřednictvím se čtenáři mohou seznámit mimo jiné se změnami paradigmat v moderní dramaturgii, se specifiky dramaturgie rozhlasového i filmového dokumentu, se základními pilíři divadelní dramaturgie v současné době překotných technologických změn, využitím nových médií v dokumentu, problematikou podcastů, zvukovou dramaturgií či fenoménem inscenovaného čtení jako svébytným divadelním žánrem.
Czech name
Výchova dramaturgií, výchova k dramaturgii : Pedagog v roli dramaturga, dramaturg v roli pedagoga
Czech description
Příspěvek nahlíží dramaturgii z pohledu vzdělávacího a zamýšlí se nad rolemi pedagoga jakožto dramaturga a dramaturga jakožto pedagoga. Prezentován byl 28. 11. 2018 na konferenci Proměny dramaturgie 2 na Slezské univerzitě v Opavě a zaznamenán je v kolektivní monografii Proměny dramaturgie 2: aktuální profesní a pedagogická situace dramaturgií, jež nabízí analytický pohled na dramaturgické postupy a přístupy především v dokumentární tvorbě, a to napříč uměleckými odvětvími, neopomíjí však ani žánry další. Jejím prostřednictvím se čtenáři mohou seznámit mimo jiné se změnami paradigmat v moderní dramaturgii, se specifiky dramaturgie rozhlasového i filmového dokumentu, se základními pilíři divadelní dramaturgie v současné době překotných technologických změn, využitím nových médií v dokumentu, problematikou podcastů, zvukovou dramaturgií či fenoménem inscenovaného čtení jako svébytným divadelním žánrem.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
60405 - Studies on Film, Radio and Television
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů