All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Two Strategies in Theatre Dramaturgy Education

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156462%3A54530%2F24%3A00000066" target="_blank" >RIV/62156462:54530/24:00000066 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.sav.sk/journals/uploads/12190928Pet%C3%A1k.pdf" target="_blank" >https://www.sav.sk/journals/uploads/12190928Pet%C3%A1k.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.31577/sd-2024-0028" target="_blank" >10.31577/sd-2024-0028</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Dvě strategie vzdělávání divadelní dramaturgie

  • Original language description

    Studie popisuje a srovnává vybrané aspekty čtyř bakalářských a magisterských studijních programů dramaturgie na čtyřech různých vysokých školách v Evropě – Katedře alternativního a loutkového divadla na Divadelní fakultě Akademie múzických umění v Praze, Univerzitě Johanna Wolfgang Goetheho ve Frankfurtu, Divadelní akademii Univerzity umění v Helsinkách a Divadelní fakultě Janáčkovy akademie múzických umění v Brně. Na základě odlišně pojatých vztahů mezi divadelně-vzdělávací institucí a profesionálními divadelními institucemi identifikuje dvě možné strategie dramaturgického vzdělávání. Na příkladech z kurikula příspěvek konkrétněji dokládá vliv těchto strategií na podobu studia.

  • Czech name

    Dvě strategie vzdělávání divadelní dramaturgie

  • Czech description

    Studie popisuje a srovnává vybrané aspekty čtyř bakalářských a magisterských studijních programů dramaturgie na čtyřech různých vysokých školách v Evropě – Katedře alternativního a loutkového divadla na Divadelní fakultě Akademie múzických umění v Praze, Univerzitě Johanna Wolfgang Goetheho ve Frankfurtu, Divadelní akademii Univerzity umění v Helsinkách a Divadelní fakultě Janáčkovy akademie múzických umění v Brně. Na základě odlišně pojatých vztahů mezi divadelně-vzdělávací institucí a profesionálními divadelními institucemi identifikuje dvě možné strategie dramaturgického vzdělávání. Na příkladech z kurikula příspěvek konkrétněji dokládá vliv těchto strategií na podobu studia.

Classification

  • Type

    J<sub>SC</sub> - Article in a specialist periodical, which is included in the SCOPUS database

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2024

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Slovenské divadlo

  • ISSN

    0037-699X

  • e-ISSN

    1336-8605

  • Volume of the periodical

    72

  • Issue of the periodical within the volume

    4

  • Country of publishing house

    SK - SLOVAKIA

  • Number of pages

    16

  • Pages from-to

    365-380

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database

    2-s2.0-85214306961