Marketing Study Focused on Analyzing Country of Origin Effect
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F03%3A00004244" target="_blank" >RIV/62156489:43110/03:00004244 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Marketing Study Focused on Analyzing Country of Origin Effect
Original language description
This paper analyses country of origin effect. The study proved correlation between effect "made in" and customer's preferences. The target group chosen for marketing research is composed from university students in chosen English and Czech universities.To find reasons for perception of products, marketing research is also focused on image of Czech Republic.
Czech name
Marketingová studie zaměřená na CoO efekt
Czech description
Pro analýzu uvedenou v tomto článku se zaměřujeme na vyhodnocení sémantického diferenciálu s dvanácti úrovněmi, který se týkal rozdílu v postoji k výrobkům či službám "Made in England" a "Made in Czech Republic". V dnešním silně konkurenčním prostředí, kdy ve vyspělých státech, není cena rozhodující, naopak stále roste význam značky a to znamená i značky "made in". Výrobky z méně vyspělých průmyslových zemí jsou považovány za méně kvalitní, i v případě, když se jedná o stejného výrobce či licenci. Významným hlediskem je i míra etnocentrismu ve společnosti, v příspěvku zmiňujeme škálu CETSCALE (consumer ethnocentric tendencies). Na téma CoO bylo vytvořeno mnoho studií, ale poměrně málo se jich zatím zabývalo střední a východní Evropou, určité nedostatkyzahraničních studií byly také způsobeny nepochopením prostředí a rychle se měnícími ekonomickými podmínkami.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2003
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis
ISSN
1211-8516
e-ISSN
—
Volume of the periodical
LI
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
5
Pages from-to
169-173
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—