All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Marketing Study Focused on Analyzing Country of Origin Effect

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F03%3A00004244" target="_blank" >RIV/62156489:43110/03:00004244 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Marketing Study Focused on Analyzing Country of Origin Effect

  • Original language description

    This paper analyses country of origin effect. The study proved correlation between effect "made in" and customer's preferences. The target group chosen for marketing research is composed from university students in chosen English and Czech universities.To find reasons for perception of products, marketing research is also focused on image of Czech Republic.

  • Czech name

    Marketingová studie zaměřená na CoO efekt

  • Czech description

    Pro analýzu uvedenou v tomto článku se zaměřujeme na vyhodnocení sémantického diferenciálu s dvanácti úrovněmi, který se týkal rozdílu v postoji k výrobkům či službám "Made in England" a "Made in Czech Republic". V dnešním silně konkurenčním prostředí, kdy ve vyspělých státech, není cena rozhodující, naopak stále roste význam značky a to znamená i značky "made in". Výrobky z méně vyspělých průmyslových zemí jsou považovány za méně kvalitní, i v případě, když se jedná o stejného výrobce či licenci. Významným hlediskem je i míra etnocentrismu ve společnosti, v příspěvku zmiňujeme škálu CETSCALE (consumer ethnocentric tendencies). Na téma CoO bylo vytvořeno mnoho studií, ale poměrně málo se jich zatím zabývalo střední a východní Evropou, určité nedostatkyzahraničních studií byly také způsobeny nepochopením prostředí a rychle se měnícími ekonomickými podmínkami.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2003

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis

  • ISSN

    1211-8516

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    LI

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    5

  • Pages from-to

    169-173

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database