All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Image as an Important Factor of Destination Management

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F04%3A00000887" target="_blank" >RIV/62156489:43110/04:00000887 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Image as an Important Factor of Destination Management

  • Original language description

    For successful development of tourism in a region is a necessary condition to learn planning and using management principals. General characteristics of successful planning can be derived from experiences of their application in advanced countries but must be adapted to specific local regional conditions. Since 1989 (after the "Velvet Revolution"), the Czech Republic has become an attractive destination for many tourists from all over the world -- it was a new, unknown and not financially demanding area. In the meantime, this trend has changed and Czech Republic has become a common tourist destination, which cannot exploit this competitive advantage any longer. Nowadays, when the differences between individual countries and regions are diminishing, andthe main competitive forces are factors, such as image, which create the power of the "brand" of a particular destination. We can find that "the present tourism industry is formed by battle for destination, where the good brand sells".

  • Czech name

    Image jako významná část destinačního managementu

  • Czech description

    Pro úspěšný rozvoj cestovního ruchu v regionu je nezbytnou podmínkou naučit se plánovat a využívat principy managementu. Všeobecné principy úspěšného plánování mohou být převzaty z vyspělých zemí, ale musí být přizpůsobeny lokálním podmínkám v jednotlivých regionech. Česká republika se po revoluci v roce 1989 stala vyhledávaným cílem turistů z celého světa -- bylo to cosi nového, neokoukaného a přitom nepříliš drahého. Tento trend se však dnes již pozastavil a Česká republika se stala běžnou turistickoudestinací, která nemůže více čerpat z této specifické konkurenční výhody. V současné době, kdy dochází ke stírání rozdílů mezi jednotlivými zeměmi a regiony, se stávají hlavními konkurenčními silami jiné faktory, jako je právě image, vytvářející "značkudestinace". Lze konstatovat, že "Cestovní ruch dneška je soubojem destinací, kde dobrá značka prodává."

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA402%2F04%2F2112" target="_blank" >GA402/04/2112: Changes of behavior of business domain evoked by economic transformation and new consumer trends</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2004

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Sborník mezinárodní konference The Second Monitoring and Management of Visitor Flows in Recreational and Protected Areas

  • ISBN

    951-40-1924-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    5

  • Pages from-to

    365-369

  • Publisher name

    Metla

  • Place of publication

    Finsko

  • Event location

  • Event date

  • Type of event by nationality

  • UT code for WoS article