Image as an Important Factor of Destination Management
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F04%3A00000887" target="_blank" >RIV/62156489:43110/04:00000887 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Image as an Important Factor of Destination Management
Original language description
For successful development of tourism in a region is a necessary condition to learn planning and using management principals. General characteristics of successful planning can be derived from experiences of their application in advanced countries but must be adapted to specific local regional conditions. Since 1989 (after the "Velvet Revolution"), the Czech Republic has become an attractive destination for many tourists from all over the world -- it was a new, unknown and not financially demanding area. In the meantime, this trend has changed and Czech Republic has become a common tourist destination, which cannot exploit this competitive advantage any longer. Nowadays, when the differences between individual countries and regions are diminishing, andthe main competitive forces are factors, such as image, which create the power of the "brand" of a particular destination. We can find that "the present tourism industry is formed by battle for destination, where the good brand sells".
Czech name
Image jako významná část destinačního managementu
Czech description
Pro úspěšný rozvoj cestovního ruchu v regionu je nezbytnou podmínkou naučit se plánovat a využívat principy managementu. Všeobecné principy úspěšného plánování mohou být převzaty z vyspělých zemí, ale musí být přizpůsobeny lokálním podmínkám v jednotlivých regionech. Česká republika se po revoluci v roce 1989 stala vyhledávaným cílem turistů z celého světa -- bylo to cosi nového, neokoukaného a přitom nepříliš drahého. Tento trend se však dnes již pozastavil a Česká republika se stala běžnou turistickoudestinací, která nemůže více čerpat z této specifické konkurenční výhody. V současné době, kdy dochází ke stírání rozdílů mezi jednotlivými zeměmi a regiony, se stávají hlavními konkurenčními silami jiné faktory, jako je právě image, vytvářející "značkudestinace". Lze konstatovat, že "Cestovní ruch dneška je soubojem destinací, kde dobrá značka prodává."
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA402%2F04%2F2112" target="_blank" >GA402/04/2112: Changes of behavior of business domain evoked by economic transformation and new consumer trends</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2004
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sborník mezinárodní konference The Second Monitoring and Management of Visitor Flows in Recreational and Protected Areas
ISBN
951-40-1924-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
5
Pages from-to
365-369
Publisher name
Metla
Place of publication
Finsko
Event location
—
Event date
—
Type of event by nationality
—
UT code for WoS article
—