All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Changes in Business Behavior Resulting from the Use of Electronic Commerce

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F04%3A00001297" target="_blank" >RIV/62156489:43110/04:00001297 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    The Changes in Business Behavior Resulting from the Use of Electronic Commerce

  • Original language description

    Over the past decade, electronic commerce on the technological foundation of the internet compound has entered extensive areas of business and social activities. This broad-based technological development requires new models of business behavior. The principal aspects of e-commerce are identified in five elements - commerce, collaboration, communication, connection, and computation. The paper examines the changes of consumer behavior resulting from the changes caused driving e-commerce. Finally, a summary is presented together with some concluding remarks including the current state and trends in developing web marketing.

  • Czech name

    Změny obchodního chování vyplývající z užití elektronické komerce

  • Czech description

    V posledních deeseti letech došlo k významným změnám způsobeným rozvojem informačních technologií a jejich širokým využitím v obchodní a sociální sféře. Technologický rozvoj zasahující širokou oblast života společnosti vyvolává nutnost změn i v obchodnímjednání. Primární aspekty e-komerce definují 5 "C" - komerce, spolupráce, komunikace, spojeni, computarizace. Článek se zabývá vlivem IT změn na chování v obchodní oblasti. Současný stav a trendy web marketingu jsou diskutovány.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA402%2F04%2F2112" target="_blank" >GA402/04/2112: Changes of behavior of business domain evoked by economic transformation and new consumer trends</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2004

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    European Integration: Local And Global Consequences

  • ISBN

    80-7157-826-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

    413-418

  • Publisher name

    Neuveden

  • Place of publication

    Neuveden

  • Event location

  • Event date

  • Type of event by nationality

  • UT code for WoS article