All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Tradition of Rural Sociology Courses for Agricultural Engineers in Brno

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F04%3A00002356" target="_blank" >RIV/62156489:43110/04:00002356 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Tradice výuky sociologie venkova a zemědělství pro zemědělské inženýry v Brně.

  • Original language description

    Příspěvek se zabývá třemi časovými úseky, v nichž se realizovala výuka sociologie venkova a zemědělství pro zemědělské inženýry v Brně.V každé z etap bylo třeba prosazovat užitečnost předmětu pro zemědělsky orientované absolventy a vyjasnit jeho vztah kobecné sociologii. Po prvé byla zavedena rurální sociologie jako předmět výuky v roce 1935/36 a docentem pro tento obor byl jmenován Tomáš Čep.Po 2. světové válce byla výuka obnovena a dokonce vznikla první samostatná katedra sociologie venkova v českýchzemích ve školním roce 1947/48, ale po únoru 1948 byl předmět z výuky vyřazen a prof. Čep vězněn z politických důvodů v Leopoldově. Období 1965-1969 znamenalo druhou etapu výuky sociologie vesnice a zemědělství (ovšem se zaměřením na socialistickou zemědělskou velkovýrobu) a skončilo opět z politických důvodů na začátku období "normalizace". Třetí start výuky předmětu se datuje rokem 1990. Öpět se měnil v důsledku společenských, politických a ekonomických změn předmět zájmu rurální soci

  • Czech name

    Tradice výuky sociologie venkova a zemědělství pro zemědělské inženýry v Brně.

  • Czech description

    Příspěvek se zabývá třemi časovými úseky, v nichž se realizovala výuka sociologie venkova a zemědělství pro zemědělské inženýry v Brně.V každé z etap bylo třeba prosazovat užitečnost předmětu pro zemědělsky orientované absolventy a vyjasnit jeho vztah kobecné sociologii. Po prvé byla zavedena rurální sociologie jako předmět výuky v roce 1935/36 a docentem pro tento obor byl jmenován Tomáš Čep.Po 2. světové válce byla výuka obnovena a dokonce vznikla první samostatná katedra sociologie venkova v českýchzemích ve školním roce 1947/48, ale po únoru 1948 byl předmět z výuky vyřazen a prof. Čep vězněn z politických důvodů v Leopoldově. Období 1965-1969 znamenalo druhou etapu výuky sociologie vesnice a zemědělství (ovšem se zaměřením na socialistickou zemědělskou velkovýrobu) a skončilo opět z politických důvodů na začátku období "normalizace". Třetí start výuky předmětu se datuje rokem 1990. Öpět se měnil v důsledku společenských, politických a ekonomických změn předmět zájmu rurální soci

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AO - Sociology, demography

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2004

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Zemědělské školství, výzkum a osvěta jako předpoklad hospodářského a sociálního rozvoje venkova v 19. a 20. století

  • ISBN

    80-86185-38-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

    217-223

  • Publisher name

    Slovácké muzeum

  • Place of publication

    Uherské Hradiště

  • Event location

  • Event date

  • Type of event by nationality

  • UT code for WoS article