Basic Characteristics of the Wine-Production Industry in the Czech Republic
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F04%3A00004505" target="_blank" >RIV/62156489:43110/04:00004505 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Základní charakteristiky odvětví vinařství v České republice
Original language description
Příspěvek se zabývá analýzou prostředí v odvětví vinařství v ČR se zaměřením na základní charakteristiky tohoto odvětví. Příspěvek identifikuje nejdůležitější determinanty budoucího vývoje konkurenčního prostředí v odvětví vinařství, kterými jsou růst trhu (rostoucí spotřeba vína), geografický rozsah konkurence (další uvolnění trhu po vstupu ČR do EU), počet a velikost konkurentů (trendy ke koncentraci a vstup zahraničních firem) a stupeň vertikální integrace (velká provázanost vinařství s vinohradnictvím a také velký podíl samozásobení na celkové spotřebě vína). Na základě identifikovaných klíčových faktorů ovlivňujících budoucí vývoj a změny v odvětví jsou formulována obecná doporučení pro firmy působící v tomto odvětví spočívající zvláště ve sledování trendů vývoje spotřeby, diferenciaci značky a důrazu na oblast původu a snaze o oboustranně výhodnou spolupráci s vinohradnickými firmami.
Czech name
Základní charakteristiky odvětví vinařství v České republice
Czech description
Příspěvek se zabývá analýzou prostředí v odvětví vinařství v ČR se zaměřením na základní charakteristiky tohoto odvětví. Příspěvek identifikuje nejdůležitější determinanty budoucího vývoje konkurenčního prostředí v odvětví vinařství, kterými jsou růst trhu (rostoucí spotřeba vína), geografický rozsah konkurence (další uvolnění trhu po vstupu ČR do EU), počet a velikost konkurentů (trendy ke koncentraci a vstup zahraničních firem) a stupeň vertikální integrace (velká provázanost vinařství s vinohradnictvím a také velký podíl samozásobení na celkové spotřebě vína). Na základě identifikovaných klíčových faktorů ovlivňujících budoucí vývoj a změny v odvětví jsou formulována obecná doporučení pro firmy působící v tomto odvětví spočívající zvláště ve sledování trendů vývoje spotřeby, diferenciaci značky a důrazu na oblast původu a snaze o oboustranně výhodnou spolupráci s vinohradnickými firmami.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2004
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Firma a konkureční prostředí 2004 - Sekce 3. Management v konkurenčním prostředí
ISBN
80-7302-075-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
10
Pages from-to
483-492
Publisher name
KONVOJ, s. r. o.
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
Mar 7, 2004
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—