All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Marketing Research Support in Educational Process

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F05%3A00028236" target="_blank" >RIV/62156489:43110/05:00028236 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Marketing Research Support in Educational Process

  • Original language description

    The paper deals with enriching the course Marketing Research taught at Faculty of Business at MUAF in Brno by integrating information technologies into the educational process. Developed system's task is to facilitate the work for students working on their term projects and to show them how marketing research system can operate as a part of marketing information system in a real firm. The system enables to realize individual research projects (creating respondent samples, questionnaires creating, data gathering and analysis) and to control them from the position of research manager. The system's architecture enables to expand the system by other applications that are directly or indirectly connected to marketing research.

  • Czech name

    Podpora marketingového výzkumu ve výuce

  • Czech description

    Práce se zabývá obohacením předmětu Marketingový výzkum na PEF MZLU v Brně možným zavedením informačních technologií do výuky. Vyvíjený systém má za úkol usnadnit práci studentům provádějícím marketingový výzkum v rámci semestrálních projektů a ukázat, jak může marketingový výzkumný systém fungovat jako součást podnikového informačního systému v praxi. Systém umožňuje realizovat jednotlivé výzkumné projekty (vytvoření vzorku respondentů, vytvoření dotazníků, sběr a analýzu dat) a řídit je z pozice správce výzkumu. Architektura systému umožňuje do budoucna jeho snadnou rozšiřitelnost o další aplikace, které s marketingovým výzkumem přímo či nepřímo souvisí.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    IN - Informatics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2005

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Information and Communication Technology in Education

  • ISBN

    80-7368-081-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    4

  • Pages from-to

    215-218

  • Publisher name

    University of Ostrava

  • Place of publication

    Ostrava

  • Event location

    Rožnov pod Radhoštěm

  • Event date

    Sep 20, 2005

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article