Analysis of consumer expenditures of households in V4 countries in 1995 - 2005
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F06%3A00098387" target="_blank" >RIV/62156489:43110/06:00098387 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Analýza spotřebních výdajů domácností zemí V4 v letech 1995 -- 2005
Original language description
Příspěvek seznamuje s výsledky analýzy spotřebních výdajů domácností zemí V4 v období let 1995 -- 2005. Ze sledování jejich struktury lze usuzovat na nejslabší ekonomickou pozici Polska, neboť podíl vydání za základní kategorie (potraviny a nealkoholickénápoje, bydlení) je nejvyšší. Dle stejných kritérií má nejsilnější pozici Česká republika společně s Maďarskem. Slovensko, na třetí pozici, má mírný odstup a situace je zde téměř obdobná jako v Polsku. U výdajů za potraviny a nealkoholické nápoje je vevšech zemích V4 sestupný trend. Největší podíl prostředků utratí domácnosti za bydlení, vodu, energie a paliva v Polsku a na Slovensku. Ostatní skupiny spotřebních výdajů dosahují nižšího procentuálního podílu z celkových výdajů. Kategorie výdajů na poštovní služby a telekomunikace zaznamenala nárůst výdajů, který souvisí s prudkým nástupem digitálních technologií. Ve všech zemích V4 došlo k poklesu podílu výdajů za alkoholické nápoje a tabák. Závěr příspěvku seznamuje s výsledky šetření
Czech name
Analýza spotřebních výdajů domácností zemí V4 v letech 1995 -- 2005
Czech description
Příspěvek seznamuje s výsledky analýzy spotřebních výdajů domácností zemí V4 v období let 1995 -- 2005. Ze sledování jejich struktury lze usuzovat na nejslabší ekonomickou pozici Polska, neboť podíl vydání za základní kategorie (potraviny a nealkoholickénápoje, bydlení) je nejvyšší. Dle stejných kritérií má nejsilnější pozici Česká republika společně s Maďarskem. Slovensko, na třetí pozici, má mírný odstup a situace je zde téměř obdobná jako v Polsku. U výdajů za potraviny a nealkoholické nápoje je vevšech zemích V4 sestupný trend. Největší podíl prostředků utratí domácnosti za bydlení, vodu, energie a paliva v Polsku a na Slovensku. Ostatní skupiny spotřebních výdajů dosahují nižšího procentuálního podílu z celkových výdajů. Kategorie výdajů na poštovní služby a telekomunikace zaznamenala nárůst výdajů, který souvisí s prudkým nástupem digitálních technologií. Ve všech zemích V4 došlo k poklesu podílu výdajů za alkoholické nápoje a tabák. Závěr příspěvku seznamuje s výsledky šetření
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2006
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Zvyšovanie účinnosti manažérskych a marketingových nástrojov agrárneho trhu SR v podmienkach spoločnej organizácie trhu EÚ
ISBN
80-8069-813-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
9
Pages from-to
76-84
Publisher name
Slovenská poľnohospodárska univerzita v Nitre
Place of publication
Nitra
Event location
Nitra
Event date
Nov 24, 2006
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—