Analysis of selected stakeholders in viniculture
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F07%3A00107674" target="_blank" >RIV/62156489:43110/07:00107674 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Analýza vybraných zájmových skupin v odvětví vinařství
Original language description
Příspěvek se zabývá charakteristikou vybraných zájmových skupin (stakeholders) -- zákazníků, konkurentů a dodavatelů vinařského odvětví v České republice (v oblasti mezinárodního obchodu s vínem). Největší objem zahraničního vína je v ČR prodáván prostřednictvím obchodních řetězců. Koneční spotřebitelé ještě stále preferují cenové hledisko před kvalitativním, i když v současné době můžeme zaznamenat pozvolný ústup tohoto trendu. Po vstupu ČR do EU došlo ke zjednodušení mezinárodního obchodu, čímž byl umožněn dovoz zahraničního vína z EU bez jakéhokoli omezení. V obchodech se objevily nové značky vín především z Francie a Rakouska, které představují obrovskou konkurenci zejména pro tuzemské malé a střední vinaře. To se také projevilo ve výběru vhodnýchdodavatelů pro dovozní i vývozní společnosti, které by se neměly zaměřovat pouze na jeden typ dodavatele, ale měly by jednotlivé způsoby dodání kombinovat. Příspěvek je dílčí součástí řešení výzkumného záměru PEF č. MSM 6215648904
Czech name
Analýza vybraných zájmových skupin v odvětví vinařství
Czech description
Příspěvek se zabývá charakteristikou vybraných zájmových skupin (stakeholders) -- zákazníků, konkurentů a dodavatelů vinařského odvětví v České republice (v oblasti mezinárodního obchodu s vínem). Největší objem zahraničního vína je v ČR prodáván prostřednictvím obchodních řetězců. Koneční spotřebitelé ještě stále preferují cenové hledisko před kvalitativním, i když v současné době můžeme zaznamenat pozvolný ústup tohoto trendu. Po vstupu ČR do EU došlo ke zjednodušení mezinárodního obchodu, čímž byl umožněn dovoz zahraničního vína z EU bez jakéhokoli omezení. V obchodech se objevily nové značky vín především z Francie a Rakouska, které představují obrovskou konkurenci zejména pro tuzemské malé a střední vinaře. To se také projevilo ve výběru vhodnýchdodavatelů pro dovozní i vývozní společnosti, které by se neměly zaměřovat pouze na jeden typ dodavatele, ale měly by jednotlivé způsoby dodání kombinovat. Příspěvek je dílčí součástí řešení výzkumného záměru PEF č. MSM 6215648904
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Firma a konkurenční prostředí 2007. Sekce 3: Management v novém prostředí
ISBN
978-80-86633-85-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
8
Pages from-to
152-159
Publisher name
MSD, spol. s r. o.
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
Mar 8, 2007
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—