All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Analysis of selected stakeholders in viniculture

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F07%3A00107674" target="_blank" >RIV/62156489:43110/07:00107674 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Analýza vybraných zájmových skupin v odvětví vinařství

  • Original language description

    Příspěvek se zabývá charakteristikou vybraných zájmových skupin (stakeholders) -- zákazníků, konkurentů a dodavatelů vinařského odvětví v České republice (v oblasti mezinárodního obchodu s vínem). Největší objem zahraničního vína je v ČR prodáván prostřednictvím obchodních řetězců. Koneční spotřebitelé ještě stále preferují cenové hledisko před kvalitativním, i když v současné době můžeme zaznamenat pozvolný ústup tohoto trendu. Po vstupu ČR do EU došlo ke zjednodušení mezinárodního obchodu, čímž byl umožněn dovoz zahraničního vína z EU bez jakéhokoli omezení. V obchodech se objevily nové značky vín především z Francie a Rakouska, které představují obrovskou konkurenci zejména pro tuzemské malé a střední vinaře. To se také projevilo ve výběru vhodnýchdodavatelů pro dovozní i vývozní společnosti, které by se neměly zaměřovat pouze na jeden typ dodavatele, ale měly by jednotlivé způsoby dodání kombinovat. Příspěvek je dílčí součástí řešení výzkumného záměru PEF č. MSM 6215648904

  • Czech name

    Analýza vybraných zájmových skupin v odvětví vinařství

  • Czech description

    Příspěvek se zabývá charakteristikou vybraných zájmových skupin (stakeholders) -- zákazníků, konkurentů a dodavatelů vinařského odvětví v České republice (v oblasti mezinárodního obchodu s vínem). Největší objem zahraničního vína je v ČR prodáván prostřednictvím obchodních řetězců. Koneční spotřebitelé ještě stále preferují cenové hledisko před kvalitativním, i když v současné době můžeme zaznamenat pozvolný ústup tohoto trendu. Po vstupu ČR do EU došlo ke zjednodušení mezinárodního obchodu, čímž byl umožněn dovoz zahraničního vína z EU bez jakéhokoli omezení. V obchodech se objevily nové značky vín především z Francie a Rakouska, které představují obrovskou konkurenci zejména pro tuzemské malé a střední vinaře. To se také projevilo ve výběru vhodnýchdodavatelů pro dovozní i vývozní společnosti, které by se neměly zaměřovat pouze na jeden typ dodavatele, ale měly by jednotlivé způsoby dodání kombinovat. Příspěvek je dílčí součástí řešení výzkumného záměru PEF č. MSM 6215648904

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Firma a konkurenční prostředí 2007. Sekce 3: Management v novém prostředí

  • ISBN

    978-80-86633-85-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

    152-159

  • Publisher name

    MSD, spol. s r. o.

  • Place of publication

    Brno

  • Event location

    Brno

  • Event date

    Mar 8, 2007

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article