All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Theoretical Approaches to Definition of Trade

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F07%3A00115458" target="_blank" >RIV/62156489:43110/07:00115458 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Teoretické přístupy k vymezení pojmu obchod

  • Original language description

    Příspěvek přibližuje teoretickou podstatu obchodu, jako rozhodujícího faktoru tržní ekonomiky. Zdůrazňuje, že obchod není pouhým prostředníkem mezi sférou spotřeby a sférou vytváření předpokladů uspokojení spotřebitelské poptávky. Stává se fenoménem, a tím získává dominantní postavení pro obě strany směny. Teprve v obchodu podnikatelé zjistí, nakolik jejich záměry odpovídají marketingovým předpokladům. Kupující se naopak přesvědčí o tom, zda jim obchod nabízí sortiment zboží, odpovídající jejich finančním možnostem. Autoři při vymezování pojmu obchod vycházejí z teorie dominance, konkurence, směny a transakce. Současně se zamýšlejí nad vymezím obchodu z aspektu marketingového, ekonomického, právního a manažerského. Dospěli k poznání, že jednotlivé aspekty není možno zkoumat odděleně, ale jedině v jejich jednotě. Vzájemným propojením se získá kvalitativně odlišný pohled od doposud tradovaného pojetí.

  • Czech name

    Teoretické přístupy k vymezení pojmu obchod

  • Czech description

    Příspěvek přibližuje teoretickou podstatu obchodu, jako rozhodujícího faktoru tržní ekonomiky. Zdůrazňuje, že obchod není pouhým prostředníkem mezi sférou spotřeby a sférou vytváření předpokladů uspokojení spotřebitelské poptávky. Stává se fenoménem, a tím získává dominantní postavení pro obě strany směny. Teprve v obchodu podnikatelé zjistí, nakolik jejich záměry odpovídají marketingovým předpokladům. Kupující se naopak přesvědčí o tom, zda jim obchod nabízí sortiment zboží, odpovídající jejich finančním možnostem. Autoři při vymezování pojmu obchod vycházejí z teorie dominance, konkurence, směny a transakce. Současně se zamýšlejí nad vymezím obchodu z aspektu marketingového, ekonomického, právního a manažerského. Dospěli k poznání, že jednotlivé aspekty není možno zkoumat odděleně, ale jedině v jejich jednotě. Vzájemným propojením se získá kvalitativně odlišný pohled od doposud tradovaného pojetí.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Acta Universitatis agriculturae et silviculturae Mendelianae Brunensis : Acta of Mendel University of agriculture and forestry Brno = Acta Mendelovy zemědělské a lesnické univerzity v Brně

  • ISSN

    1211-8516

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    LV

  • Issue of the periodical within the volume

    3

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    13

  • Pages from-to

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database