Theoretical Approaches to Definition of Trade
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F07%3A00115458" target="_blank" >RIV/62156489:43110/07:00115458 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Teoretické přístupy k vymezení pojmu obchod
Original language description
Příspěvek přibližuje teoretickou podstatu obchodu, jako rozhodujícího faktoru tržní ekonomiky. Zdůrazňuje, že obchod není pouhým prostředníkem mezi sférou spotřeby a sférou vytváření předpokladů uspokojení spotřebitelské poptávky. Stává se fenoménem, a tím získává dominantní postavení pro obě strany směny. Teprve v obchodu podnikatelé zjistí, nakolik jejich záměry odpovídají marketingovým předpokladům. Kupující se naopak přesvědčí o tom, zda jim obchod nabízí sortiment zboží, odpovídající jejich finančním možnostem. Autoři při vymezování pojmu obchod vycházejí z teorie dominance, konkurence, směny a transakce. Současně se zamýšlejí nad vymezím obchodu z aspektu marketingového, ekonomického, právního a manažerského. Dospěli k poznání, že jednotlivé aspekty není možno zkoumat odděleně, ale jedině v jejich jednotě. Vzájemným propojením se získá kvalitativně odlišný pohled od doposud tradovaného pojetí.
Czech name
Teoretické přístupy k vymezení pojmu obchod
Czech description
Příspěvek přibližuje teoretickou podstatu obchodu, jako rozhodujícího faktoru tržní ekonomiky. Zdůrazňuje, že obchod není pouhým prostředníkem mezi sférou spotřeby a sférou vytváření předpokladů uspokojení spotřebitelské poptávky. Stává se fenoménem, a tím získává dominantní postavení pro obě strany směny. Teprve v obchodu podnikatelé zjistí, nakolik jejich záměry odpovídají marketingovým předpokladům. Kupující se naopak přesvědčí o tom, zda jim obchod nabízí sortiment zboží, odpovídající jejich finančním možnostem. Autoři při vymezování pojmu obchod vycházejí z teorie dominance, konkurence, směny a transakce. Současně se zamýšlejí nad vymezím obchodu z aspektu marketingového, ekonomického, právního a manažerského. Dospěli k poznání, že jednotlivé aspekty není možno zkoumat odděleně, ale jedině v jejich jednotě. Vzájemným propojením se získá kvalitativně odlišný pohled od doposud tradovaného pojetí.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Acta Universitatis agriculturae et silviculturae Mendelianae Brunensis : Acta of Mendel University of agriculture and forestry Brno = Acta Mendelovy zemědělské a lesnické univerzity v Brně
ISSN
1211-8516
e-ISSN
—
Volume of the periodical
LV
Issue of the periodical within the volume
3
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
13
Pages from-to
—
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—