All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Marketing management of higher education institutions

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F08%3A00117917" target="_blank" >RIV/62156489:43110/08:00117917 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Marketing management of higher education institutions

  • Original language description

    The paper focuses on issue of application of marketing management tools in management of higher education institutions. In the external environment analysis, several factors stand out as crucial, such as demographic development of society, population division in age categories, methods of higher education financing, thus, factors, which must be in the higher education institution financing taken into account. The decisive element in a successful higher education institution management is an evaluation of study results and definition of causes of student drop-outs that means the reason for leaving the study before it is completed, and then a feedback from students, graduates and employers.

  • Czech name

    Marketingové řízení vysokých škol

  • Czech description

    Příspěvek se zabývá problematikou uplatnění nástrojů marketingového řízení pro řízení vysokých škol. Z analýzy vnějšího prostředí vystupují do popředí takové faktory jako demografický vývoj společnosti a rozdělení populace do věkových kategorií, způsob financování školství, resp. faktory, které při financování vysokých škol je nutné zohlednit. Rozhodující pro úspěšné řízení vysokých škol je hodnocení studijní úspěšnosti a definice příčin "studijní neúspěšnosti", dále pak zpětná vazba od studentů, absolventů a zaměstnavatelů.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    VII. International Congress on Public and Nonprofit Marketing

  • ISBN

    978-963-482-873-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    16

  • Pages from-to

  • Publisher name

    Faculty of Economics and Business Administration, University of Szeged

  • Place of publication

    Szeged, Kálvária sgt. 1.

  • Event location

  • Event date

  • Type of event by nationality

  • UT code for WoS article