Marketing management of higher education institutions
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F08%3A00117917" target="_blank" >RIV/62156489:43110/08:00117917 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Marketing management of higher education institutions
Original language description
The paper focuses on issue of application of marketing management tools in management of higher education institutions. In the external environment analysis, several factors stand out as crucial, such as demographic development of society, population division in age categories, methods of higher education financing, thus, factors, which must be in the higher education institution financing taken into account. The decisive element in a successful higher education institution management is an evaluation of study results and definition of causes of student drop-outs that means the reason for leaving the study before it is completed, and then a feedback from students, graduates and employers.
Czech name
Marketingové řízení vysokých škol
Czech description
Příspěvek se zabývá problematikou uplatnění nástrojů marketingového řízení pro řízení vysokých škol. Z analýzy vnějšího prostředí vystupují do popředí takové faktory jako demografický vývoj společnosti a rozdělení populace do věkových kategorií, způsob financování školství, resp. faktory, které při financování vysokých škol je nutné zohlednit. Rozhodující pro úspěšné řízení vysokých škol je hodnocení studijní úspěšnosti a definice příčin "studijní neúspěšnosti", dále pak zpětná vazba od studentů, absolventů a zaměstnavatelů.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
VII. International Congress on Public and Nonprofit Marketing
ISBN
978-963-482-873-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
16
Pages from-to
—
Publisher name
Faculty of Economics and Business Administration, University of Szeged
Place of publication
Szeged, Kálvária sgt. 1.
Event location
—
Event date
—
Type of event by nationality
—
UT code for WoS article
—