All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Strategical Decision Making of Business Management in the Foreign Trade

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F08%3A00132157" target="_blank" >RIV/62156489:43110/08:00132157 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Strategické rozhodování podnikového managementu v oblasti zahraničního obchodu

  • Original language description

    Ve výzkumu MSM 6215648904 (Brno, 2007-2008) bylo zjištěno, že nové podnikatelské prostředí podnikatelských subjektů České republiky je zásadním způsobem ovlivňováno jejím vstupem do Evropské unie, a to zejména působením faktorů externího prostředí. Konkurenční výhodu získávají podnikatelské subjekty, které se zeměmi EU a ostatními zeměmi světa již dříve obchodovaly. U nich jsou dobré předpoklady pro rozšíření dosavadních aktivit zejména po zrušení dřívějších ochranářských opatření EU. Cílem vědeckého příspěvku je uvedení vybraných charakteristik hodnocení podniků na trzích EU, Latinské Ameriky, Indie, Ruska, Běloruska a Ukrajiny, a to podle metodiky Miles, R. a Snow,Ch. Dále je provedeno hodnocení strategického rozhodování vybraných podniků metodami Boston Consulting Group, SPACE, EFE a IFE maticemi. Výsledky výzkumu byly ověřeny v praxi podnikatelských subjektů.

  • Czech name

    Strategické rozhodování podnikového managementu v oblasti zahraničního obchodu

  • Czech description

    Ve výzkumu MSM 6215648904 (Brno, 2007-2008) bylo zjištěno, že nové podnikatelské prostředí podnikatelských subjektů České republiky je zásadním způsobem ovlivňováno jejím vstupem do Evropské unie, a to zejména působením faktorů externího prostředí. Konkurenční výhodu získávají podnikatelské subjekty, které se zeměmi EU a ostatními zeměmi světa již dříve obchodovaly. U nich jsou dobré předpoklady pro rozšíření dosavadních aktivit zejména po zrušení dřívějších ochranářských opatření EU. Cílem vědeckého příspěvku je uvedení vybraných charakteristik hodnocení podniků na trzích EU, Latinské Ameriky, Indie, Ruska, Běloruska a Ukrajiny, a to podle metodiky Miles, R. a Snow,Ch. Dále je provedeno hodnocení strategického rozhodování vybraných podniků metodami Boston Consulting Group, SPACE, EFE a IFE maticemi. Výsledky výzkumu byly ověřeny v praxi podnikatelských subjektů.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Management, Economics and Business Development in the New European Conditions

  • ISBN

    978-80-7204-582-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    1

  • Pages from-to

  • Publisher name

    CERM

  • Place of publication

    Brno

  • Event location

    Brno

  • Event date

    May 26, 2006

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article