Strategical Decision Making of Business Management in the Foreign Trade
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F08%3A00132157" target="_blank" >RIV/62156489:43110/08:00132157 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Strategické rozhodování podnikového managementu v oblasti zahraničního obchodu
Original language description
Ve výzkumu MSM 6215648904 (Brno, 2007-2008) bylo zjištěno, že nové podnikatelské prostředí podnikatelských subjektů České republiky je zásadním způsobem ovlivňováno jejím vstupem do Evropské unie, a to zejména působením faktorů externího prostředí. Konkurenční výhodu získávají podnikatelské subjekty, které se zeměmi EU a ostatními zeměmi světa již dříve obchodovaly. U nich jsou dobré předpoklady pro rozšíření dosavadních aktivit zejména po zrušení dřívějších ochranářských opatření EU. Cílem vědeckého příspěvku je uvedení vybraných charakteristik hodnocení podniků na trzích EU, Latinské Ameriky, Indie, Ruska, Běloruska a Ukrajiny, a to podle metodiky Miles, R. a Snow,Ch. Dále je provedeno hodnocení strategického rozhodování vybraných podniků metodami Boston Consulting Group, SPACE, EFE a IFE maticemi. Výsledky výzkumu byly ověřeny v praxi podnikatelských subjektů.
Czech name
Strategické rozhodování podnikového managementu v oblasti zahraničního obchodu
Czech description
Ve výzkumu MSM 6215648904 (Brno, 2007-2008) bylo zjištěno, že nové podnikatelské prostředí podnikatelských subjektů České republiky je zásadním způsobem ovlivňováno jejím vstupem do Evropské unie, a to zejména působením faktorů externího prostředí. Konkurenční výhodu získávají podnikatelské subjekty, které se zeměmi EU a ostatními zeměmi světa již dříve obchodovaly. U nich jsou dobré předpoklady pro rozšíření dosavadních aktivit zejména po zrušení dřívějších ochranářských opatření EU. Cílem vědeckého příspěvku je uvedení vybraných charakteristik hodnocení podniků na trzích EU, Latinské Ameriky, Indie, Ruska, Běloruska a Ukrajiny, a to podle metodiky Miles, R. a Snow,Ch. Dále je provedeno hodnocení strategického rozhodování vybraných podniků metodami Boston Consulting Group, SPACE, EFE a IFE maticemi. Výsledky výzkumu byly ověřeny v praxi podnikatelských subjektů.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Management, Economics and Business Development in the New European Conditions
ISBN
978-80-7204-582-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
1
Pages from-to
—
Publisher name
CERM
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
May 26, 2006
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—