A DESIGNATION OF FOOD AND AGRICULTURAL PRODUCTS IN THE EUROPEAN UNION - A SIGNIFICANT MARKETING INSTRUMENT
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F08%3A00133345" target="_blank" >RIV/62156489:43110/08:00133345 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Označování potravin a zemědělských výrobků v Evropské unii - významný marketingový nástroj
Original language description
Význam práv na označení neustále vzrůstá. Tento zvláštní druh nehmotných statků, jež pomáhá odlišit produkty jednoho soutěžitele od produktů soutěžitele jiného, je významným marketingovým nástrojem. Práva na označení umožňují zvýšit tržní hodnotu produktů a mohou se stát významným impulsem k rozšíření marketingových aktivit v rámci Evropské unie. V oblasti označování potravin a zemědělských výrobků lze ochranu práv zajistit právními instituty, jimiž jsou ochranná známka, označení původu, zeměpisné označení a zaručená tradiční specialita. Současně jsou názvy kvalitních produktů chráněny před výrobky konkurentů neprávem se za tyto produkty vydávající. Každy soutěžitel se může rozhodnout, kterému způsobu ochrany dá přednost. Jde o určitou formu objektivníreklamy, neboť spotřebitel dostává jasnou a stručnou informaci o kvalitě či vlastnostech daného produktu.
Czech name
Označování potravin a zemědělských výrobků v Evropské unii - významný marketingový nástroj
Czech description
Význam práv na označení neustále vzrůstá. Tento zvláštní druh nehmotných statků, jež pomáhá odlišit produkty jednoho soutěžitele od produktů soutěžitele jiného, je významným marketingovým nástrojem. Práva na označení umožňují zvýšit tržní hodnotu produktů a mohou se stát významným impulsem k rozšíření marketingových aktivit v rámci Evropské unie. V oblasti označování potravin a zemědělských výrobků lze ochranu práv zajistit právními instituty, jimiž jsou ochranná známka, označení původu, zeměpisné označení a zaručená tradiční specialita. Současně jsou názvy kvalitních produktů chráněny před výrobky konkurentů neprávem se za tyto produkty vydávající. Každy soutěžitel se může rozhodnout, kterému způsobu ochrany dá přednost. Jde o určitou formu objektivníreklamy, neboť spotřebitel dostává jasnou a stručnou informaci o kvalitě či vlastnostech daného produktu.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AG - Legal sciences
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Medzinárodné vedecké dni 2008
ISBN
978-80-552-0061-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
4
Pages from-to
—
Publisher name
SPU Nitra
Place of publication
Nitra
Event location
—
Event date
—
Type of event by nationality
—
UT code for WoS article
—