Prediction of customer behaviour through datamining assets
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F09%3A00141354" target="_blank" >RIV/62156489:43110/09:00141354 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Predikce chování zákazníka prostředky dataminingu
Original language description
Pokud chce podnik obstát v dnešním konkurenčním prostředí trhu, je nutné, aby sledoval chování svých zákazníků. Za obchodní úspěch či neúspěch organizace odpovídají podnikoví manažeři, kteří proto musí získávat znalosti potřebné pro přijetí správného rozhodnutí. Tyto znalosti představují sofistikované informace ukryté v datech, která má podnik k dispozici. Uvádí se, že objem dat se v podniku zdvojnásobí v průměru každých pět let, což znamená, že v současné době již není problém data získat a uchovat, ale efektivně je zpracovat a využít jejich potenciál. Možností, jak zmiňované znalosti z dat získat, je využít prostředků tzv. dataminingu. Článek se zabývá aplikací vybraných základních metod získávání znalostí z databází na oblast vztahu zákazníka a obchodu a prezentuje, jak získanou znalost využít s ohledem na vztah k řešenému problému -- jako podklady pro manažerská rozhodnutí vedoucí ke zlepšení řízení vztahu se zákazníky. Konkrétně řeší predikci, jejímž cílem je na základě určitých v
Czech name
Predikce chování zákazníka prostředky dataminingu
Czech description
Pokud chce podnik obstát v dnešním konkurenčním prostředí trhu, je nutné, aby sledoval chování svých zákazníků. Za obchodní úspěch či neúspěch organizace odpovídají podnikoví manažeři, kteří proto musí získávat znalosti potřebné pro přijetí správného rozhodnutí. Tyto znalosti představují sofistikované informace ukryté v datech, která má podnik k dispozici. Uvádí se, že objem dat se v podniku zdvojnásobí v průměru každých pět let, což znamená, že v současné době již není problém data získat a uchovat, ale efektivně je zpracovat a využít jejich potenciál. Možností, jak zmiňované znalosti z dat získat, je využít prostředků tzv. dataminingu. Článek se zabývá aplikací vybraných základních metod získávání znalostí z databází na oblast vztahu zákazníka a obchodu a prezentuje, jak získanou znalost využít s ohledem na vztah k řešenému problému -- jako podklady pro manažerská rozhodnutí vedoucí ke zlepšení řízení vztahu se zákazníky. Konkrétně řeší predikci, jejímž cílem je na základě určitých v
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
IN - Informatics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2009
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Acta Universitatis agriculturae et silviculturae Mendelianae Brunensis : Acta of Mendel University of agriculture and forestry Brno = Acta Mendelovy zemědělské a lesnické univerzity v Brně
ISSN
1211-8516
e-ISSN
—
Volume of the periodical
LVII
Issue of the periodical within the volume
3
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
12
Pages from-to
—
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—