Quantitative data systemization and visualisation in marketing research: groceries selection determinants.
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F10%3A00161381" target="_blank" >RIV/62156489:43110/10:00161381 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Kvantitativní systemizace a vizualizace dat v marketingovém výzkumu: determinanty výběru potravin
Original language description
Autoři v článku rozebírají potenciál vícerozměrné statistické metody shlukové analýzy pro zjištění, respektive verifi kaci či vyvrácení významu vybraných determinant kupního rozhodnutí spotřebitele. Důraz je kladen též na prezentační možnosti tohoto nástroje. Data pro výstupy publikace pocházejí z primárního šetření realizovaného pracovníky PEF MZLU, jehož součástí bylo právě zjištění významu různých charakteristik při zvažování koupě potravinářského produktu. Těmito charakteristikami byly Cena výrobku,Datum spotřeby/výroby, Složení, Trvanlivost, Energetická hodnota, Instrukce pro přípravu, Název výrobce, Objem/hmotnost jednotlivých balení, Místo původu výroby a Značka výrobku, přičemž ona přisuzovaná či vnímaná hodnota byla reprezentována šestibodovou stupnicí. Získaná data ordinálního charakteru byla transformována na kvantitativní koefi cienty odrážející "vzdálenosti" jednotlivých bodů stupnice. Spotřebitelé zúčastnění v šetření byli následně rozdělováni do shluků vždy podle dvou d
Czech name
Kvantitativní systemizace a vizualizace dat v marketingovém výzkumu: determinanty výběru potravin
Czech description
Autoři v článku rozebírají potenciál vícerozměrné statistické metody shlukové analýzy pro zjištění, respektive verifi kaci či vyvrácení významu vybraných determinant kupního rozhodnutí spotřebitele. Důraz je kladen též na prezentační možnosti tohoto nástroje. Data pro výstupy publikace pocházejí z primárního šetření realizovaného pracovníky PEF MZLU, jehož součástí bylo právě zjištění významu různých charakteristik při zvažování koupě potravinářského produktu. Těmito charakteristikami byly Cena výrobku,Datum spotřeby/výroby, Složení, Trvanlivost, Energetická hodnota, Instrukce pro přípravu, Název výrobce, Objem/hmotnost jednotlivých balení, Místo původu výroby a Značka výrobku, přičemž ona přisuzovaná či vnímaná hodnota byla reprezentována šestibodovou stupnicí. Získaná data ordinálního charakteru byla transformována na kvantitativní koefi cienty odrážející "vzdálenosti" jednotlivých bodů stupnice. Spotřebitelé zúčastnění v šetření byli následně rozdělováni do shluků vždy podle dvou d
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
BB - Applied statistics, operational research
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2010
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Acta Universitatis agriculturae et silviculturae Mendelianae Brunensis : Acta of Mendel University of agriculture and forestry Brno = Acta Mendelovy zemědělské a lesnické univerzity v Brně
ISSN
1211-8516
e-ISSN
—
Volume of the periodical
58
Issue of the periodical within the volume
6
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
10
Pages from-to
—
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—