Consumer behavior in tourism
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F10%3A00165282" target="_blank" >RIV/62156489:43110/10:00165282 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Chování spotřebitele v cestovním ruchu
Original language description
Tento článek se zabývá provedením analýzy, která poukazuje na významnost jednotlivých faktorů při rozhodování spotřebitele na trhu cestovního ruchu. Seznamuje zejména s modifikovaným modelem nákupního rozhodovacího procesu. V úvodní části analýzy se článek zaměřuje na intenzitu dovolených během jednoho roku. Další prováděná analýza investic do dovolené prokázala značnou rozdílnost mezi zimní a letní dovolenou. Dále se článek věnuje využívání benefitních programů, kde byly získány velmi zajímavé informace. Obsahem poslední části analýzy jsou faktory ovlivňující respondenty při výběru dovolené. Kromě základních faktorů, jakými jsou cena, image či reklama, byli respondenti dotazováni, zda je ovlivňují takové faktory, jako jsou věrnostní programy, doporučení odborníků, poskytované služby atd. Jednotlivé faktory byly seřazeny do skupin prostřednictvím shlukové analýzy. Ze shlukové analýzy vyplynuly čtyři základní skupiny faktorů. První skupinou (resp. prvkem) je sleva. Další skupiny byly na
Czech name
Chování spotřebitele v cestovním ruchu
Czech description
Tento článek se zabývá provedením analýzy, která poukazuje na významnost jednotlivých faktorů při rozhodování spotřebitele na trhu cestovního ruchu. Seznamuje zejména s modifikovaným modelem nákupního rozhodovacího procesu. V úvodní části analýzy se článek zaměřuje na intenzitu dovolených během jednoho roku. Další prováděná analýza investic do dovolené prokázala značnou rozdílnost mezi zimní a letní dovolenou. Dále se článek věnuje využívání benefitních programů, kde byly získány velmi zajímavé informace. Obsahem poslední části analýzy jsou faktory ovlivňující respondenty při výběru dovolené. Kromě základních faktorů, jakými jsou cena, image či reklama, byli respondenti dotazováni, zda je ovlivňují takové faktory, jako jsou věrnostní programy, doporučení odborníků, poskytované služby atd. Jednotlivé faktory byly seřazeny do skupin prostřednictvím shlukové analýzy. Ze shlukové analýzy vyplynuly čtyři základní skupiny faktorů. První skupinou (resp. prvkem) je sleva. Další skupiny byly na
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AE - Management, administration and clerical work
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2010
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Littera Scripta
ISSN
1802-503X
e-ISSN
—
Volume of the periodical
3 - 2010
Issue of the periodical within the volume
1-2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
14
Pages from-to
—
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—