Position of the Trade Alliances with Fast-Moving Consumer Goods in the Czech Market
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F10%3A00166551" target="_blank" >RIV/62156489:43110/10:00166551 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Postavení obchodních aliancí s rychlo-obrátkovým zbožím na českém trhu
Original language description
Příspěvek se zabývá problematikou nezávislého obchodu, zvláště s rychlo-obrátkovým zbožím na českém trhu. Pozornost je věnována tzv. obchodním aliancím, které se snaží prostřednictvím především společného nákupu od dodavatelů a získávání výhodnějších podmínek, centrální fakturace a spolufinancování propagačních akcí získat konkurenční výhodu hlavně ve srovnání s nadnárodními obchodními řetězci. Tato kooperační uskupení sdružují jednotlivé členy, kterými jsou soukromé malé a střední maloobchodní i velkoobchodní firmy. Prostřednictvím společné centrály vyjednávají a nakupují od společných dodavatelů, kteří tak mohou nabídnout výhodnější obchodní podmínky (množstevní slevy, nižší ceny, delší doby splatnosti) díky úsporám z rozsahu. V příspěvku je analyzován vývoj vybraných ukazatelů, které ilustrují postavení obchodních aliancí jak navzájem, tak i ve srovnání s předními obchodními firmami na českém trhu.
Czech name
Postavení obchodních aliancí s rychlo-obrátkovým zbožím na českém trhu
Czech description
Příspěvek se zabývá problematikou nezávislého obchodu, zvláště s rychlo-obrátkovým zbožím na českém trhu. Pozornost je věnována tzv. obchodním aliancím, které se snaží prostřednictvím především společného nákupu od dodavatelů a získávání výhodnějších podmínek, centrální fakturace a spolufinancování propagačních akcí získat konkurenční výhodu hlavně ve srovnání s nadnárodními obchodními řetězci. Tato kooperační uskupení sdružují jednotlivé členy, kterými jsou soukromé malé a střední maloobchodní i velkoobchodní firmy. Prostřednictvím společné centrály vyjednávají a nakupují od společných dodavatelů, kteří tak mohou nabídnout výhodnější obchodní podmínky (množstevní slevy, nižší ceny, delší doby splatnosti) díky úsporám z rozsahu. V příspěvku je analyzován vývoj vybraných ukazatelů, které ilustrují postavení obchodních aliancí jak navzájem, tak i ve srovnání s předními obchodními firmami na českém trhu.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AE - Management, administration and clerical work
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2010
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Firma a konkurenční prostředí
ISBN
978-80-7375-385-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
8
Pages from-to
—
Publisher name
Mendelova univerzita v Brně
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
Jan 1, 2010
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—