All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Position of the Trade Alliances with Fast-Moving Consumer Goods in the Czech Market

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F10%3A00166551" target="_blank" >RIV/62156489:43110/10:00166551 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Postavení obchodních aliancí s rychlo-obrátkovým zbožím na českém trhu

  • Original language description

    Příspěvek se zabývá problematikou nezávislého obchodu, zvláště s rychlo-obrátkovým zbožím na českém trhu. Pozornost je věnována tzv. obchodním aliancím, které se snaží prostřednictvím především společného nákupu od dodavatelů a získávání výhodnějších podmínek, centrální fakturace a spolufinancování propagačních akcí získat konkurenční výhodu hlavně ve srovnání s nadnárodními obchodními řetězci. Tato kooperační uskupení sdružují jednotlivé členy, kterými jsou soukromé malé a střední maloobchodní i velkoobchodní firmy. Prostřednictvím společné centrály vyjednávají a nakupují od společných dodavatelů, kteří tak mohou nabídnout výhodnější obchodní podmínky (množstevní slevy, nižší ceny, delší doby splatnosti) díky úsporám z rozsahu. V příspěvku je analyzován vývoj vybraných ukazatelů, které ilustrují postavení obchodních aliancí jak navzájem, tak i ve srovnání s předními obchodními firmami na českém trhu.

  • Czech name

    Postavení obchodních aliancí s rychlo-obrátkovým zbožím na českém trhu

  • Czech description

    Příspěvek se zabývá problematikou nezávislého obchodu, zvláště s rychlo-obrátkovým zbožím na českém trhu. Pozornost je věnována tzv. obchodním aliancím, které se snaží prostřednictvím především společného nákupu od dodavatelů a získávání výhodnějších podmínek, centrální fakturace a spolufinancování propagačních akcí získat konkurenční výhodu hlavně ve srovnání s nadnárodními obchodními řetězci. Tato kooperační uskupení sdružují jednotlivé členy, kterými jsou soukromé malé a střední maloobchodní i velkoobchodní firmy. Prostřednictvím společné centrály vyjednávají a nakupují od společných dodavatelů, kteří tak mohou nabídnout výhodnější obchodní podmínky (množstevní slevy, nižší ceny, delší doby splatnosti) díky úsporám z rozsahu. V příspěvku je analyzován vývoj vybraných ukazatelů, které ilustrují postavení obchodních aliancí jak navzájem, tak i ve srovnání s předními obchodními firmami na českém trhu.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AE - Management, administration and clerical work

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2010

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Firma a konkurenční prostředí

  • ISBN

    978-80-7375-385-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

  • Publisher name

    Mendelova univerzita v Brně

  • Place of publication

    Brno

  • Event location

    Brno

  • Event date

    Jan 1, 2010

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article