Marketing and aggressive commercial practices
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F11%3A00181039" target="_blank" >RIV/62156489:43110/11:00181039 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Marketing a agresivní obchodní praktiky
Original language description
Příspěvek se zabývá právními aspekty některých marketingových praktik používaných podnikateli při organizaci tzv. předváděcích akcí. Proti profesionálně, právně a psychologicky připravenému týmu stojí lidé, zejména senioři, nezvyklí na podbízivé jednánía agresivní obchodní praktiky. Pod vlivem manipulativního jednání ze strany prodávajícího spotřebitelé často uzavírají smlouvy o koupi zboží a zároveň smlouvu o půjčce s finanční institucí, která poskytuje půjčku peněz na koupi. Zatímco smlouva o koupi zboží se řídí právním režimem smlouvy uzavírané mimo provozovnu a lze od ní odstoupit ve lhůtě 14 dnů od jejího uzavření, závazek ze smlouvy o půjčce tímto nekončí, trvá dále a spotřebiteli neplacením splátek hrozí smluvní pokuty za porušení smlouvy.
Czech name
Marketing a agresivní obchodní praktiky
Czech description
Příspěvek se zabývá právními aspekty některých marketingových praktik používaných podnikateli při organizaci tzv. předváděcích akcí. Proti profesionálně, právně a psychologicky připravenému týmu stojí lidé, zejména senioři, nezvyklí na podbízivé jednánía agresivní obchodní praktiky. Pod vlivem manipulativního jednání ze strany prodávajícího spotřebitelé často uzavírají smlouvy o koupi zboží a zároveň smlouvu o půjčce s finanční institucí, která poskytuje půjčku peněz na koupi. Zatímco smlouva o koupi zboží se řídí právním režimem smlouvy uzavírané mimo provozovnu a lze od ní odstoupit ve lhůtě 14 dnů od jejího uzavření, závazek ze smlouvy o půjčce tímto nekončí, trvá dále a spotřebiteli neplacením splátek hrozí smluvní pokuty za porušení smlouvy.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AG - Legal sciences
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Enterprise and Competitive Environment
ISBN
978-80-7375-385-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
7
Pages from-to
355-361
Publisher name
Martin Stříž Publishing
Place of publication
Bučovice, Czech Republic
Event location
Brno
Event date
Jan 1, 2011
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—