All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Marketing and aggressive commercial practices

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F11%3A00181039" target="_blank" >RIV/62156489:43110/11:00181039 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Marketing a agresivní obchodní praktiky

  • Original language description

    Příspěvek se zabývá právními aspekty některých marketingových praktik používaných podnikateli při organizaci tzv. předváděcích akcí. Proti profesionálně, právně a psychologicky připravenému týmu stojí lidé, zejména senioři, nezvyklí na podbízivé jednánía agresivní obchodní praktiky. Pod vlivem manipulativního jednání ze strany prodávajícího spotřebitelé často uzavírají smlouvy o koupi zboží a zároveň smlouvu o půjčce s finanční institucí, která poskytuje půjčku peněz na koupi. Zatímco smlouva o koupi zboží se řídí právním režimem smlouvy uzavírané mimo provozovnu a lze od ní odstoupit ve lhůtě 14 dnů od jejího uzavření, závazek ze smlouvy o půjčce tímto nekončí, trvá dále a spotřebiteli neplacením splátek hrozí smluvní pokuty za porušení smlouvy.

  • Czech name

    Marketing a agresivní obchodní praktiky

  • Czech description

    Příspěvek se zabývá právními aspekty některých marketingových praktik používaných podnikateli při organizaci tzv. předváděcích akcí. Proti profesionálně, právně a psychologicky připravenému týmu stojí lidé, zejména senioři, nezvyklí na podbízivé jednánía agresivní obchodní praktiky. Pod vlivem manipulativního jednání ze strany prodávajícího spotřebitelé často uzavírají smlouvy o koupi zboží a zároveň smlouvu o půjčce s finanční institucí, která poskytuje půjčku peněz na koupi. Zatímco smlouva o koupi zboží se řídí právním režimem smlouvy uzavírané mimo provozovnu a lze od ní odstoupit ve lhůtě 14 dnů od jejího uzavření, závazek ze smlouvy o půjčce tímto nekončí, trvá dále a spotřebiteli neplacením splátek hrozí smluvní pokuty za porušení smlouvy.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AG - Legal sciences

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Enterprise and Competitive Environment

  • ISBN

    978-80-7375-385-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

    355-361

  • Publisher name

    Martin Stříž Publishing

  • Place of publication

    Bučovice, Czech Republic

  • Event location

    Brno

  • Event date

    Jan 1, 2011

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article