All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Educational styles in families and children with antisocial behaviour

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F11%3A00181054" target="_blank" >RIV/62156489:43110/11:00181054 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Výchovné styly v rodině a dítě s asociálním chováním

  • Original language description

    Rodinná výchova je úzce spjata s danými kulturními, celospolečenskými normami a je součástí procesu socializace člověka. Tento příspěvek je zaměřen na výchovné styly, které byly uplatňovány v rodinách, ve kterých se u dítěte/dětí v průběhu jejich vývojeprojevilo asociální, příp. delikventní a antisociální chování. Interakce mezi rizikovými faktory biologickými, psychologickými a sociálními (psychosociálními) může vést k poruchám osobnosti, vývoji asociálního a antisociálního chování. Za rizikové faktory v rámci rodiny bývají považovány: chaotický rodinný život, rozvod rodičů, nedostatečný dohled a kontrola dítěte, kriminalita v rodině, hádky a antisociální chování v rodině. Ačkoliv vliv problematického rodinného prostředí na antisociální vývoj dítětepotvrzuje většina teorií a především výzkumů, které sledovaly tuto problematiku, výsledky některých výzkumů nejsou tak jednoznačné. Také tento problém je diskutován v tomto příspěvku.

  • Czech name

    Výchovné styly v rodině a dítě s asociálním chováním

  • Czech description

    Rodinná výchova je úzce spjata s danými kulturními, celospolečenskými normami a je součástí procesu socializace člověka. Tento příspěvek je zaměřen na výchovné styly, které byly uplatňovány v rodinách, ve kterých se u dítěte/dětí v průběhu jejich vývojeprojevilo asociální, příp. delikventní a antisociální chování. Interakce mezi rizikovými faktory biologickými, psychologickými a sociálními (psychosociálními) může vést k poruchám osobnosti, vývoji asociálního a antisociálního chování. Za rizikové faktory v rámci rodiny bývají považovány: chaotický rodinný život, rozvod rodičů, nedostatečný dohled a kontrola dítěte, kriminalita v rodině, hádky a antisociální chování v rodině. Ačkoliv vliv problematického rodinného prostředí na antisociální vývoj dítětepotvrzuje většina teorií a především výzkumů, které sledovaly tuto problematiku, výsledky některých výzkumů nejsou tak jednoznačné. Také tento problém je diskutován v tomto příspěvku.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AN - Psychology

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Sociálna a ekonomická intergrácia a dezintegrácia v bezpečnosti jedinca a spoločnosti

  • ISBN

    978-80-89533-02-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

    201-208

  • Publisher name

    SpoSoIntE,

  • Place of publication

    Trenčín

  • Event location

    Bratislava

  • Event date

    Jan 1, 2011

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article