The influence of automatic shifting on tractor engine load in the transport
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43210%2F07%3A00114510" target="_blank" >RIV/62156489:43210/07:00114510 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vliv automatického řazení na zatížení traktorového motoru v dopravě
Original language description
Článek ukazuje vliv způsobu řazení na zatížení traktorového motoru v dopravě a na přepravní výkonnost soupravy. Měření probíhalo s traktorem CASE IH Puma 195 v soupravě s návěsem Annaburger HTS 22.79 na silnici. Ze snímačů traktoru byla přes síť CAN Bus,při jízdě po vytyčené trase, odečítána okamžitá spotřeba paliva, rychlost soupravy, otáčky motoru, zatížení motoru, čas a další údaje. Naměřené hodnoty byly s frekvencí 5 Hz ukládány do paměti měřícího počítače. Před zkouškami v dopravě byla naměřena úplná charakteristika motoru přes PTO na zkušebně MZLU v Brně. Z naměřených a vypočítaných hodnot byly sestaveny grafy měrných spotřeb a základních ukazatelů přepravy. Z nich je patrné, že nejlepších výsledků bylo dosaženo při automatickém řazení s nastaveným poklesem otáček motoru 30 %. Dále se dosáhlo velice příznivých výsledků i při ručním řazení, což je dáno zkušeností řidiče. Rozdíly mezi způsoby řazení se nejvýrazněji projevily při jízdě do svahu, nebo po rovině, kdy byl motor dostat
Czech name
Vliv automatického řazení na zatížení traktorového motoru v dopravě
Czech description
Článek ukazuje vliv způsobu řazení na zatížení traktorového motoru v dopravě a na přepravní výkonnost soupravy. Měření probíhalo s traktorem CASE IH Puma 195 v soupravě s návěsem Annaburger HTS 22.79 na silnici. Ze snímačů traktoru byla přes síť CAN Bus,při jízdě po vytyčené trase, odečítána okamžitá spotřeba paliva, rychlost soupravy, otáčky motoru, zatížení motoru, čas a další údaje. Naměřené hodnoty byly s frekvencí 5 Hz ukládány do paměti měřícího počítače. Před zkouškami v dopravě byla naměřena úplná charakteristika motoru přes PTO na zkušebně MZLU v Brně. Z naměřených a vypočítaných hodnot byly sestaveny grafy měrných spotřeb a základních ukazatelů přepravy. Z nich je patrné, že nejlepších výsledků bylo dosaženo při automatickém řazení s nastaveným poklesem otáček motoru 30 %. Dále se dosáhlo velice příznivých výsledků i při ručním řazení, což je dáno zkušeností řidiče. Rozdíly mezi způsoby řazení se nejvýrazněji projevily při jízdě do svahu, nebo po rovině, kdy byl motor dostat
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JT - Propulsion, engines and fuels
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/QF3145" target="_blank" >QF3145: Research of optimal transportation systems for Czech agriculture within the EU legislature.</a><br>
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
MendelNet'07 Agro
ISBN
978-80-7375-119-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
1
Pages from-to
80-80
Publisher name
MZLU v Brně
Place of publication
MZLU v Brně
Event location
Brno
Event date
Jan 1, 2007
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—