Report from measurement of tractor JD 5080 RN at running on a diesel fuel, a mixed fuel and a RME
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43210%2F09%3A00142569" target="_blank" >RIV/62156489:43210/09:00142569 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Zpráva z měření traktoru JD 5080 RN při provozu na motorovou naftu, směsné palivo B30 a metylester řepkového oleje
Original language description
Vlastnosti paliv tzn. jejich chemické složení a fyzikální vlastnosti podstatným způsobem ovlivňují parametry motorů sledované jak uživateli např. výkon motoru, průběh točivého momentu, měrnou spotřebu paliva ale také výrobci spalovacích motorů, předevšímz pohledu sledovaných emisí a provozní spolehlivosti. Posouzení vlivu předložených paliv tzn. motorové nafty, směsné motorové nafty B30 a metylesteru řepkového oleje na výstupní parametry spalovacího motoru bylo provedeno u traktoru John Deere 5080 RN při zatěžování přes zadní vývodový hřídel, pomocí vířivého dynamometru. Z informací poskytnutých o použitých palivech (kap.IV) vyplývá rozdíl ve výhřevnostech ve prospěch motorové nafty. Vezmeme-li motorovou naftu jako základ, pak směsná motorová nafta měla o 3,4 % nižší výhřevnost a metylester řepkového olej o 12,8 %. Výhřevnost paliva je sice rozhodující ale není jediným ukazatel, který ovlivňuje hodnocené parametry. Dále je třeba přikládat váhu teplotě vznícení, povrchovému napětí, obs
Czech name
Zpráva z měření traktoru JD 5080 RN při provozu na motorovou naftu, směsné palivo B30 a metylester řepkového oleje
Czech description
Vlastnosti paliv tzn. jejich chemické složení a fyzikální vlastnosti podstatným způsobem ovlivňují parametry motorů sledované jak uživateli např. výkon motoru, průběh točivého momentu, měrnou spotřebu paliva ale také výrobci spalovacích motorů, předevšímz pohledu sledovaných emisí a provozní spolehlivosti. Posouzení vlivu předložených paliv tzn. motorové nafty, směsné motorové nafty B30 a metylesteru řepkového oleje na výstupní parametry spalovacího motoru bylo provedeno u traktoru John Deere 5080 RN při zatěžování přes zadní vývodový hřídel, pomocí vířivého dynamometru. Z informací poskytnutých o použitých palivech (kap.IV) vyplývá rozdíl ve výhřevnostech ve prospěch motorové nafty. Vezmeme-li motorovou naftu jako základ, pak směsná motorová nafta měla o 3,4 % nižší výhřevnost a metylester řepkového olej o 12,8 %. Výhřevnost paliva je sice rozhodující ale není jediným ukazatel, který ovlivňuje hodnocené parametry. Dále je třeba přikládat váhu teplotě vznícení, povrchovému napětí, obs
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
GB - Agricultural machines and construction
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2009
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů