Influence of tire inflation on passive resistance of a tractor
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43210%2F10%3A00155788" target="_blank" >RIV/62156489:43210/10:00155788 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vliv huštění pneumatik na pasivní ztráty traktoru
Original language description
Cílem realizovaného měření bylo stanovit vztah mezi tlakem huštění pneumatiky a velikostí pasivních ztrát traktoru, resp. soupravy traktoru a návěsu. Laboratorní měření proběhlo výzkumem změny valivého odporu na válcovém dynamometru na vozidlové zkušebněMZLU v Brně. V druhé experimentální části výzkumu proběhlo měření na silničním povrchu během rovnoměrného pohybu. Data byla zpracována v tabulkovém editoru MS Excel a statisticky vyhodnocena. Výsledky jsou interpretovány v grafické podobě závislostí síly pasivních ztrát, resp. výkonu na rychlosti pohybu. Výsledky přední nápravy traktoru JD 8530 ukazují, že v rozmezí rychlostí 0 až 16 km.h-1 se odpor valením mění pouze nepatrně, což dokládá nízká hodnota variačního koeficientu (3,51%). V tomto rozsahu rychlostí lze odpor valení považovat za konstantní. Měření traktorové soupravy John Deere 7810 s návěsem Annaburger HTS 20 B 79 v reálných silničních podmínkách přineslo závěrem rozdíl v měrné spotřebě paliva 10g.kW-1.h-1 ve prospěch vyšší
Czech name
Vliv huštění pneumatik na pasivní ztráty traktoru
Czech description
Cílem realizovaného měření bylo stanovit vztah mezi tlakem huštění pneumatiky a velikostí pasivních ztrát traktoru, resp. soupravy traktoru a návěsu. Laboratorní měření proběhlo výzkumem změny valivého odporu na válcovém dynamometru na vozidlové zkušebněMZLU v Brně. V druhé experimentální části výzkumu proběhlo měření na silničním povrchu během rovnoměrného pohybu. Data byla zpracována v tabulkovém editoru MS Excel a statisticky vyhodnocena. Výsledky jsou interpretovány v grafické podobě závislostí síly pasivních ztrát, resp. výkonu na rychlosti pohybu. Výsledky přední nápravy traktoru JD 8530 ukazují, že v rozmezí rychlostí 0 až 16 km.h-1 se odpor valením mění pouze nepatrně, což dokládá nízká hodnota variačního koeficientu (3,51%). V tomto rozsahu rychlostí lze odpor valení považovat za konstantní. Měření traktorové soupravy John Deere 7810 s návěsem Annaburger HTS 20 B 79 v reálných silničních podmínkách přineslo závěrem rozdíl v měrné spotřebě paliva 10g.kW-1.h-1 ve prospěch vyšší
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
JT - Propulsion, engines and fuels
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/OC%20191" target="_blank" >OC 191: Transport in agriculture and its impact on the environment</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2010
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Acta Universitatis agriculturae et silviculturae Mendelianae Brunensis : Acta of Mendel University of agriculture and forestry Brno = Acta Mendelovy zemědělské a lesnické univerzity v Brně
ISSN
1211-8516
e-ISSN
—
Volume of the periodical
LVIII
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
9
Pages from-to
—
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—