Influence of biofuels usage in internal combustion engines of agricultural tractors on output parametrs
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43210%2F10%3A00157120" target="_blank" >RIV/62156489:43210/10:00157120 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vliv používání biopaliv na provozní parametry spalovacích motorů traktorů
Original language description
Naším cílem bylo provést analýzu výstupních parametrů spalovacího motoru s řadovým vstřikovacím čerpadlem a spalovacího motoru s palivovou soustavou Common Rail při použití alternativních paliv. Měřenými parametry byly otáčky motoru, spotřeba paliva, teplota paliva, teploty a tlaky plnícího vzduchu před a za turbodmychadlem, teplota výfukových plynů. Během měření byly sledovány vybrané plynné složky emisí CO a HC. Provoz spalovacích motorů na alternativní paliva vykazoval podobnou míru efektivity prácejako na motorovou naftu, což je zřejmé z měrné spotřeby paliva v MJ/kW.h. Rozdíly lze přisuzovat optimalizaci spalovacího motoru pro provoz s motorovou naftou. Použitím alternativních paliv došlo k poklesu měřených plynných emisí HC a CO od 25% do 63 % vporovnání s motorovou naftou. Využitím alternativních paliv založených na rostlinné bázi u spalovacího motoru s řadovým čerpadlem a palivovou soustavou Common Rail bylo zjištěno zvýšení cyklové dávky v porovnání s motorovou naftou o 0,5%
Czech name
Vliv používání biopaliv na provozní parametry spalovacích motorů traktorů
Czech description
Naším cílem bylo provést analýzu výstupních parametrů spalovacího motoru s řadovým vstřikovacím čerpadlem a spalovacího motoru s palivovou soustavou Common Rail při použití alternativních paliv. Měřenými parametry byly otáčky motoru, spotřeba paliva, teplota paliva, teploty a tlaky plnícího vzduchu před a za turbodmychadlem, teplota výfukových plynů. Během měření byly sledovány vybrané plynné složky emisí CO a HC. Provoz spalovacích motorů na alternativní paliva vykazoval podobnou míru efektivity prácejako na motorovou naftu, což je zřejmé z měrné spotřeby paliva v MJ/kW.h. Rozdíly lze přisuzovat optimalizaci spalovacího motoru pro provoz s motorovou naftou. Použitím alternativních paliv došlo k poklesu měřených plynných emisí HC a CO od 25% do 63 % vporovnání s motorovou naftou. Využitím alternativních paliv založených na rostlinné bázi u spalovacího motoru s řadovým čerpadlem a palivovou soustavou Common Rail bylo zjištěno zvýšení cyklové dávky v porovnání s motorovou naftou o 0,5%
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
JT - Propulsion, engines and fuels
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/OC%20191" target="_blank" >OC 191: Transport in agriculture and its impact on the environment</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2010
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Acta Universitatis agriculturae et silviculturae Mendelianae Brunensis : Acta of Mendel University of agriculture and forestry Brno = Acta Mendelovy zemědělské a lesnické univerzity v Brně
ISSN
1211-8516
e-ISSN
—
Volume of the periodical
2
Issue of the periodical within the volume
63
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
9
Pages from-to
—
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—