Temperature dependent kinematic viscosity of new and used engine oil
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43210%2F10%3A00164806" target="_blank" >RIV/62156489:43210/10:00164806 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://mnet.mendelu.cz/mendelnet2010/mendelnet_2010_fulltext.pdf" target="_blank" >https://mnet.mendelu.cz/mendelnet2010/mendelnet_2010_fulltext.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Teplotní závislost kinematické viskozity nových a použitých motorových olejů
Original language description
Tato práce se zabývá závislostí kinematické viskozity na teplotě. Měřeny byly vzorky šesti nových (nepoužitých) motorových olejů a dvou motorových olejů použitých, v obou případech s viskozitním indexem 10W40. Použité motorové oleje jsou určeny pro čtyřdobé motocyklové motory. Tokové křivky olejů nebyly sestavovány, jelikož (v souladu s literaturou a vlastním měřením) oleje byly považovány za newtonskou kapalinu. Oleje byly zchlazeny na teploty pod 0 a dále u nich byla v řízených teplotních podmínkách stanovena kinematická viskozita v rozsahu teplot -5 až +115 . K měření byl použit digitální rotační viskozimetr Anton Paar DV3-P. V souladu s očekáváním u všech olejů hodnota kinematické viskozity klesala se zvyšující se teplotou. Dále byla sledována závislost kinematické viskozity na hustotě motorových olejů. Teplotní závislost olejů byla modelována pomocí několika matematických modelů -- Vogelův vztah, Arrhéniův vztah, polynom 6. stupně a Gaussova modelu. Navržené modely mohou být použi
Czech name
Teplotní závislost kinematické viskozity nových a použitých motorových olejů
Czech description
Tato práce se zabývá závislostí kinematické viskozity na teplotě. Měřeny byly vzorky šesti nových (nepoužitých) motorových olejů a dvou motorových olejů použitých, v obou případech s viskozitním indexem 10W40. Použité motorové oleje jsou určeny pro čtyřdobé motocyklové motory. Tokové křivky olejů nebyly sestavovány, jelikož (v souladu s literaturou a vlastním měřením) oleje byly považovány za newtonskou kapalinu. Oleje byly zchlazeny na teploty pod 0 a dále u nich byla v řízených teplotních podmínkách stanovena kinematická viskozita v rozsahu teplot -5 až +115 . K měření byl použit digitální rotační viskozimetr Anton Paar DV3-P. V souladu s očekáváním u všech olejů hodnota kinematické viskozity klesala se zvyšující se teplotou. Dále byla sledována závislost kinematické viskozity na hustotě motorových olejů. Teplotní závislost olejů byla modelována pomocí několika matematických modelů -- Vogelův vztah, Arrhéniův vztah, polynom 6. stupně a Gaussova modelu. Navržené modely mohou být použi
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JT - Propulsion, engines and fuels
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2010
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
MendelNet 2010 - Proceedings of International Ph.D. Students Conference
ISBN
978-80-7375-453-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
16
Pages from-to
546-561
Publisher name
Mendelova univerzita v Brně
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
Nov 24, 2010
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
341786800070