Possibilities to Reduce Operating Costs in Transport of Agricultural Crops
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43210%2F16%3A43909420" target="_blank" >RIV/62156489:43210/16:43909420 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.cukr-listy.cz/on_line/2016/PDF/230-233.pdf" target="_blank" >http://www.cukr-listy.cz/on_line/2016/PDF/230-233.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Možnosti snižování provozních nákladů při přepravě zemědělských plodin
Original language description
Článek se zabývá vlivem nastavení režimu motoru na měrnou spotřebu paliva a na přepravní výkonnost. Pro hodnocení byl vybrán traktor CASE IH MAGNUM 310, který byl agregovány s návěsem Annaburger, a traktor CASE IH PUMA 225 CVX s návěsem Agrimega 250. Pro srovnání traktorové a nákladní dopravy bylo provedeno i měření nákladního automobilu IVECO ASTRA. Jako hodnotící kritérium byla zvolená měrná spotřeba paliva v mililitrech na tunokilometr a přepravní výkonnost v tunách za hodinu. Jak je z výsledků patrné,dochází při provozu traktorového motoru v oblasti maximálních točivých momentů k poklesu měrné spotřeby paliva a ke zvýšení přepravní výkonnosti. Nejvyšší přepravní výkonnosti a příznivou měrnou spotřebu paliva, srovnatelnou s traktorem CASE IH PUMA 225 CVX, vykazoval nákladní automobil. Jak měření dále ukázala, tak nejenom typ dopravního prostředku a režim provozování motoru, ale i tlak huštění pneumatik ovlivňuje náklady na jeho provoz.
Czech name
Možnosti snižování provozních nákladů při přepravě zemědělských plodin
Czech description
Článek se zabývá vlivem nastavení režimu motoru na měrnou spotřebu paliva a na přepravní výkonnost. Pro hodnocení byl vybrán traktor CASE IH MAGNUM 310, který byl agregovány s návěsem Annaburger, a traktor CASE IH PUMA 225 CVX s návěsem Agrimega 250. Pro srovnání traktorové a nákladní dopravy bylo provedeno i měření nákladního automobilu IVECO ASTRA. Jako hodnotící kritérium byla zvolená měrná spotřeba paliva v mililitrech na tunokilometr a přepravní výkonnost v tunách za hodinu. Jak je z výsledků patrné,dochází při provozu traktorového motoru v oblasti maximálních točivých momentů k poklesu měrné spotřeby paliva a ke zvýšení přepravní výkonnosti. Nejvyšší přepravní výkonnosti a příznivou měrnou spotřebu paliva, srovnatelnou s traktorem CASE IH PUMA 225 CVX, vykazoval nákladní automobil. Jak měření dále ukázala, tak nejenom typ dopravního prostředku a režim provozování motoru, ale i tlak huštění pneumatik ovlivňuje náklady na jeho provoz.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
JT - Propulsion, engines and fuels
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Listy cukrovarnické a řepařské
ISSN
1210-3306
e-ISSN
—
Volume of the periodical
132
Issue of the periodical within the volume
7-8
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
4
Pages from-to
230-233
UT code for WoS article
000383186800004
EID of the result in the Scopus database
2-s2.0-84983036854