The Importance of Strategy in Small and Medium-sized Entrepreneurship
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43310%2F16%3A43910518" target="_blank" >RIV/62156489:43310/16:43910518 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.icabr.com/respo/RESPO_2016.pdf" target="_blank" >http://www.icabr.com/respo/RESPO_2016.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Význam strategie v malém a středním podnikání
Original language description
Současná praxe i výzkumy ukazují, že vhodně sestavená a implementovaná podniková strategie je rozhodujícím faktorem rozvoje malého a středního podnikání. Úspěšná strategie je determinována mnoha faktory, které mnohé podniky z oblasti malého a středního podnikání podceňují. Příspěvek se zaměřuje na hodnocení významu strategie pro rozvoj MSP. Hlavním cílem příspěvku je vyhodnotit, jaký význam vybraný vzorek malých a středních podniků přisuzuje podnikové strategii a strategickému řízení. Dílčím cílem bylo zjistit, jak vybrané podniky hodnotí důležitost definovaných nástrojů strategického rozvoje. Hlavní výzkumná metoda je osobního dotazování doplněná o vybrané metody statistické indukce pro verifikaci formulovaných hypotéz. Výzkum potvrdil, že všechny nástroje strategického rozvoje nejsou pro zkoumané podniky stejné důležité. Lze vyhodnotit, že sledované podniky považují strategii při rozvoji podniku za významnou, ačkoli pouze 57 % z nich má formulovanou strategii. Jednotlivé funkční a podnikové strategie a definované oblasti nejsou sledovanými podniky považovány za stejně významné.
Czech name
Význam strategie v malém a středním podnikání
Czech description
Současná praxe i výzkumy ukazují, že vhodně sestavená a implementovaná podniková strategie je rozhodujícím faktorem rozvoje malého a středního podnikání. Úspěšná strategie je determinována mnoha faktory, které mnohé podniky z oblasti malého a středního podnikání podceňují. Příspěvek se zaměřuje na hodnocení významu strategie pro rozvoj MSP. Hlavním cílem příspěvku je vyhodnotit, jaký význam vybraný vzorek malých a středních podniků přisuzuje podnikové strategii a strategickému řízení. Dílčím cílem bylo zjistit, jak vybrané podniky hodnotí důležitost definovaných nástrojů strategického rozvoje. Hlavní výzkumná metoda je osobního dotazování doplněná o vybrané metody statistické indukce pro verifikaci formulovaných hypotéz. Výzkum potvrdil, že všechny nástroje strategického rozvoje nejsou pro zkoumané podniky stejné důležité. Lze vyhodnotit, že sledované podniky považují strategii při rozvoji podniku za významnou, ačkoli pouze 57 % z nich má formulovanou strategii. Jednotlivé funkční a podnikové strategie a definované oblasti nejsou sledovanými podniky považovány za stejně významné.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50204 - Business and management
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Region v rozvoji společnosti 2016: sborník příspěvků
ISBN
978-80-7509-459-9
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Number of pages
17
Pages from-to
931-947
Publisher name
Mendelova univerzita v Brně
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
Oct 20, 2016
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
000433971500098