Opening-up of Forests in Highlands - Example of Buchlovice Forest Authority
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43410%2F08%3A00125217" target="_blank" >RIV/62156489:43410/08:00125217 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Zpřístupnění lesních porostů v pahorkatinách -- na příkladu LS Buchlovice
Original language description
Optimalizované zpřístupnění lesů dopravní sítí je základní podmínkou vyváženého obhospodařování lesních porostů. Lesy v pahorkatinných územích většinou pokrývají strmé svahy, z čehož vyplývá jejich problematické rozmístění především v údolích a na hřebenech. Při hodnocení zpřístupnění lesních porostů je obecně nejpoužívanějším parametrem hustota odvozních cest. Slouží také při hodnocení zpřístupnění lesa při zpracovávání Oblastních plánů rozvoje lesa (dále jen OPRL), kde vystupuje jako hlavní hodnotícíparametr. Při rozdělení lesních celků na transportní segmenty, které jsou přiřazeny k takzvaným modelovým typům 0, A, B, C, D nebo E, je následně porovnávána modelová hustota lesních cest daného typu segmentu s hustotou skutečnou. V pahorkatinných územích ovšem musí přistupovat další kritérium hodnocení a to tzv. účinnost lesní dopravní sítě a z ní vyplývající geometrická vzdálenost. Účinnost LDS představuje teoretickou veličinu vyjadřující rozložení lesních odvozních cest po zpřístupňov
Czech name
Zpřístupnění lesních porostů v pahorkatinách -- na příkladu LS Buchlovice
Czech description
Optimalizované zpřístupnění lesů dopravní sítí je základní podmínkou vyváženého obhospodařování lesních porostů. Lesy v pahorkatinných územích většinou pokrývají strmé svahy, z čehož vyplývá jejich problematické rozmístění především v údolích a na hřebenech. Při hodnocení zpřístupnění lesních porostů je obecně nejpoužívanějším parametrem hustota odvozních cest. Slouží také při hodnocení zpřístupnění lesa při zpracovávání Oblastních plánů rozvoje lesa (dále jen OPRL), kde vystupuje jako hlavní hodnotícíparametr. Při rozdělení lesních celků na transportní segmenty, které jsou přiřazeny k takzvaným modelovým typům 0, A, B, C, D nebo E, je následně porovnávána modelová hustota lesních cest daného typu segmentu s hustotou skutečnou. V pahorkatinných územích ovšem musí přistupovat další kritérium hodnocení a to tzv. účinnost lesní dopravní sítě a z ní vyplývající geometrická vzdálenost. Účinnost LDS představuje teoretickou veličinu vyjadřující rozložení lesních odvozních cest po zpřístupňov
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
GK - Forestry
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Chřiby - lesní hospodářství a ochrana přírody a krajiny - výzkum a praxe
ISBN
978-80-7375-193-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
5
Pages from-to
—
Publisher name
MZLU v Brně
Place of publication
Brno
Event location
Modrá - Chřiby
Event date
Apr 29, 2008
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—