All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Opening-up of Forests in Highlands - Example of Buchlovice Forest Authority

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43410%2F08%3A00125217" target="_blank" >RIV/62156489:43410/08:00125217 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Zpřístupnění lesních porostů v pahorkatinách -- na příkladu LS Buchlovice

  • Original language description

    Optimalizované zpřístupnění lesů dopravní sítí je základní podmínkou vyváženého obhospodařování lesních porostů. Lesy v pahorkatinných územích většinou pokrývají strmé svahy, z čehož vyplývá jejich problematické rozmístění především v údolích a na hřebenech. Při hodnocení zpřístupnění lesních porostů je obecně nejpoužívanějším parametrem hustota odvozních cest. Slouží také při hodnocení zpřístupnění lesa při zpracovávání Oblastních plánů rozvoje lesa (dále jen OPRL), kde vystupuje jako hlavní hodnotícíparametr. Při rozdělení lesních celků na transportní segmenty, které jsou přiřazeny k takzvaným modelovým typům 0, A, B, C, D nebo E, je následně porovnávána modelová hustota lesních cest daného typu segmentu s hustotou skutečnou. V pahorkatinných územích ovšem musí přistupovat další kritérium hodnocení a to tzv. účinnost lesní dopravní sítě a z ní vyplývající geometrická vzdálenost. Účinnost LDS představuje teoretickou veličinu vyjadřující rozložení lesních odvozních cest po zpřístupňov

  • Czech name

    Zpřístupnění lesních porostů v pahorkatinách -- na příkladu LS Buchlovice

  • Czech description

    Optimalizované zpřístupnění lesů dopravní sítí je základní podmínkou vyváženého obhospodařování lesních porostů. Lesy v pahorkatinných územích většinou pokrývají strmé svahy, z čehož vyplývá jejich problematické rozmístění především v údolích a na hřebenech. Při hodnocení zpřístupnění lesních porostů je obecně nejpoužívanějším parametrem hustota odvozních cest. Slouží také při hodnocení zpřístupnění lesa při zpracovávání Oblastních plánů rozvoje lesa (dále jen OPRL), kde vystupuje jako hlavní hodnotícíparametr. Při rozdělení lesních celků na transportní segmenty, které jsou přiřazeny k takzvaným modelovým typům 0, A, B, C, D nebo E, je následně porovnávána modelová hustota lesních cest daného typu segmentu s hustotou skutečnou. V pahorkatinných územích ovšem musí přistupovat další kritérium hodnocení a to tzv. účinnost lesní dopravní sítě a z ní vyplývající geometrická vzdálenost. Účinnost LDS představuje teoretickou veličinu vyjadřující rozložení lesních odvozních cest po zpřístupňov

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    GK - Forestry

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Chřiby - lesní hospodářství a ochrana přírody a krajiny - výzkum a praxe

  • ISBN

    978-80-7375-193-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    5

  • Pages from-to

  • Publisher name

    MZLU v Brně

  • Place of publication

    Brno

  • Event location

    Modrá - Chřiby

  • Event date

    Apr 29, 2008

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article