Evaluation options of forest roads subsoil and forestway quality
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43410%2F10%3A00166222" target="_blank" >RIV/62156489:43410/10:00166222 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Možnosti hodnocení kvality podloží vozovek lesních cest a rekreačních stezek
Original language description
Síť lesních cest a rekreačních stezek patří k dopravně méně vytíženým komunikacím, avšak jejich výjimečnost spočívá v multifunkčním využití. Tyto komunikace jsou základním prvkem zpřístupnění chráněných území a oblastí s vysokým rekreačním potenciálem. Značná část chráněných území se vyznačuje složitým vodním režimem s negativními důsledky na únosnost podloží cest a stezek. Všechny stavební zásahy do chráněných území jsou pod permanentní kontrolou ekologů, ochránců přírody i jejich uživatelů, což při výběru technologií a materiálů zužuje manipulační prostor, při zachování kritérií spolehlivosti, životnosti a finanční efektivity. Stěžejním parametrem návrhu vozovek cest i těles stezek je správné posouzení kvality podloží. Cílem příspěvku je ukázat vlivvlhkosti a míry zhutnění na únosnost podloží a představení nově zaváděné laboratorní metody IBI (Immediate bearing index) na stanovení okamžité únosnosti podloží.
Czech name
Možnosti hodnocení kvality podloží vozovek lesních cest a rekreačních stezek
Czech description
Síť lesních cest a rekreačních stezek patří k dopravně méně vytíženým komunikacím, avšak jejich výjimečnost spočívá v multifunkčním využití. Tyto komunikace jsou základním prvkem zpřístupnění chráněných území a oblastí s vysokým rekreačním potenciálem. Značná část chráněných území se vyznačuje složitým vodním režimem s negativními důsledky na únosnost podloží cest a stezek. Všechny stavební zásahy do chráněných území jsou pod permanentní kontrolou ekologů, ochránců přírody i jejich uživatelů, což při výběru technologií a materiálů zužuje manipulační prostor, při zachování kritérií spolehlivosti, životnosti a finanční efektivity. Stěžejním parametrem návrhu vozovek cest i těles stezek je správné posouzení kvality podloží. Cílem příspěvku je ukázat vlivvlhkosti a míry zhutnění na únosnost podloží a představení nově zaváděné laboratorní metody IBI (Immediate bearing index) na stanovení okamžité únosnosti podloží.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JN - Civil engineering
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2010
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Rekreace a ochrana přírody
ISBN
978-80-7375-398-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
4
Pages from-to
69-72
Publisher name
Mendelova univerzita v Brně
Place of publication
Brno
Event location
Křtiny
Event date
May 5, 2010
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—