Maintenance of woody vegetation in protected areas along the railway tracks
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43410%2F11%3A00179002" target="_blank" >RIV/62156489:43410/11:00179002 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Údržba dřevinných porostů v ochranných pásmech podél železniční dopravní cesty a její realizace v praxi
Original language description
Předmětem metodiky je technologický postup údržby dřevinných porostů podél železničních tratí Těžba dříví je řešena na bázi použití přenosné motorové pily. Na strmých svazích budou pracovníci užívat poutací systémy. Soustřeďování a odvoz dendromasy na úložné skládky je řešeno pomocí forwarderu, umístěného a stabilizovaného na plošinovém železničním vozu, tvořícího součást zvláštní soupravy, do níž je zařazen minimálně ještě jeden vůz s postranicemi. Vytěžená dendromasa je sbírána drapákem hydraulickéhojeřábu forwarderu a ukládána na jeho ložný prostor a do úložného prostoru sousedního vozu soupravy. Na odvozních místech železničních zastávek bude dendromasa desintegrována přistaveným štěpkovacím strojem a ukládána do ložného prostoru odvozní automobilové soupravy. Konečným produktem technologického postupu je energetická štěpka a v některých případech i výřezy pilařské, agregátové a vlákninové. Touto soustavou mechanizačních prostředků a navrženými technologickými postupy zkrátíme dob
Czech name
Údržba dřevinných porostů v ochranných pásmech podél železniční dopravní cesty a její realizace v praxi
Czech description
Předmětem metodiky je technologický postup údržby dřevinných porostů podél železničních tratí Těžba dříví je řešena na bázi použití přenosné motorové pily. Na strmých svazích budou pracovníci užívat poutací systémy. Soustřeďování a odvoz dendromasy na úložné skládky je řešeno pomocí forwarderu, umístěného a stabilizovaného na plošinovém železničním vozu, tvořícího součást zvláštní soupravy, do níž je zařazen minimálně ještě jeden vůz s postranicemi. Vytěžená dendromasa je sbírána drapákem hydraulickéhojeřábu forwarderu a ukládána na jeho ložný prostor a do úložného prostoru sousedního vozu soupravy. Na odvozních místech železničních zastávek bude dendromasa desintegrována přistaveným štěpkovacím strojem a ukládána do ložného prostoru odvozní automobilové soupravy. Konečným produktem technologického postupu je energetická štěpka a v některých případech i výřezy pilařské, agregátové a vlákninové. Touto soustavou mechanizačních prostředků a navrženými technologickými postupy zkrátíme dob
Classification
Type
N<sub>metC</sub> - Methodology certified by the authorised body
CEP classification
GK - Forestry
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
187248/2011 - MZE - 16222/M21
Regulation ID
187248/2011 - MZE - 16222/M21
Technical parameters
Těžba náletových dřevin v ochranném pásmu železnic, harvestor a forwarder umístěné na železničním voze, stranový dosah harvestoru max. 12 m, ve větší vzdálenosti od trati, či při malém objemu těžby práce motorovou pilou. Soustřeďování dříví forwarderem.
Economical parameters
Orientační výtěžnost dříví v ochranných pásech ve věku do 50 roků: 15 % kulatiny, 25 % vlákniny, 25 % paliva a 35 % nehroubí.Cena služby od 620 Kč/m3 (0,05m3) do 380 Kč/m3 (1,00m3). Cena dřeva od 200 Kč/m3 (0,05m3) až 1200 Kč/m3 (1,00m3).
Certification body designation
Ministerstvo zemědělství ČR Praha
Date of certification
—
Method of use
C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů